دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟


دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟

گجت نیوز سانگ یانگ رکستون امپرور مدتی قبل به بازار ایران عرضه شد، اما نتوانست موفقیت‌های تیوولی را تکرار کند. در این مقاله دلایل عدم استقبال از این شاسی بلند کره ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مشتریان ایرانی نیز همانند بسیاری از مشتریان سایر بازارهای جهانی به شاسی بلندها علاقه خاصی دارند، اما این علاقه... نوشته دلیل عدم استقبال از شاسی بلند...

سانگ یانگ رکستون امپرور مدتی قبل به بازار ایران عرضه شد، اما نتوانست موفقیت‌های تیوولی را تکرار کند. در این مقاله دلایل عدم استقبال از این شاسی بلند کره ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشتریان ایرانی نیز همانند بسیاری از مشتریان سایر بازارهای جهانی به شاسی بلندها علاقه خاصی دارند، اما این علاقه زیاد به این معنا نیست که تمام شاسی بلندها در بازار ایران پرفروش خواهند شد. مدتی قبل سانگ یانگ رکستون با پسوند امپرور در مدل ۱۴۰۰ به بازار ایران عرضه شد اما نتوانست همانند سایر شاسی بلندهای بازار به فروش خوبی دست پیدا کند.

طی سال‌های قبل شاهد عرضه شاسی بلند تیوولی از برند کره ای سانگ یانگ به بازار ایران بودیم که با قیمت مناسب خود نسبت به کراس اوورهای چینی توانست مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد و آمار فروش مناسبی را به ثبت برساند، اما سانگ یانگ رکستون به عنوان بزرگ‌ترین عضو این برند موفق به تکرار موفقیت‌های تیوولی نشد.

نسل قبلی سانگ یانگ رکستون از طراحی ناهماهنگ و نه چندان جذابی بهره می‌برد، اما این خودروساز کره ای علاوه بر این که در نسل جدید برای آن طراحی به‌روزی را در نظر گرفته، این شاسی بلند را به امکانات و قابلیت‌های آفرودی نیز مجهز کرد تا بتواند به فروش خوبی دست پیدا کند، اما باز هم ناموفق بوده است.

گفتنی است رکستون G4 مدل ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که البته با چنین قیمتی مشتریان می‌توانند هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ صفر، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۸ صفر، نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ صفر، رنو کولیوس ۲۰۱۸ صفر، فولکس واگن تیگوآن ۲۰۱۸ کار کرده و لکسوس NX 2016 کار کرده را خریداری کنند.

دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟

رکستون امپرور نسبت به مدل G4 از ظاهر تهاجمی‌تر بهره می‌برد و در این نسخه طراحان جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های جلو و عقب را به شکل کامل تغییر داده‌اند. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های LED به چشم می‌خورند که البته کمی به خودروهای DS شباهت دارند. جلوپنجره سه‌بعدی این خودرو نیز جذاب به نظر می‌رسد و خودروهای چینی نیز مدتی است به استفاده از چنین جلوپنجره‌هایی روی آوردند. همچنین یک پنل دیجیتال کیلومترشمار نیز به عنوان مهم‌ترین تغییر کابین محسوب می‌شود.

مزایای اصلی سانگ یانگ رکستون

دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟

کابین ۷ نفره با صندلی‌های راحت جزو مزایای اصلی سانگ یانگ رکستون امپرور نسبت به سورنتو و سانتافه محسوب می‌شود. طراحان در ردیف سوم این خودرو سیستم تهویه و کمپرسور کولر در نظر گرفتند که توانسته این خودرو را نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار دهد. از لحاظ قیمتی این شاسی بلند کره ای با دو رقیب سرسخت به نام‌های لکسوس NX200 توربو مدل ۲۰۱۷ و بی ام و X4 مدل ۲۰۱۶ مواجه است.

دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟

لکسوس NX200 توربو مدل ۲۰۱۷ به یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز است که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. بی ام و ایکس ۴ نیز از یک موتور ۲ لیتری بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

دلایل عدم موفقیت رکستون

دلیل عدم استقبال از شاسی بلند کره ای سانگ یانگ رکستون در بازار ایران چه بود؟

قیمت غیر منطقی نسبت به رقبا، عدم استقبال مشتریان و بازار کم‌رونق مدل‌های کارکرده باعث شد تا این شاسی بلند به آمار فروش مناسبی دست پیدا کند. گفتنی است شرکت کره ای سانگ یانگ نیز اخیرا با مشکلات مالی و ورشکستگی مواجه شد؛ موضوعی که مشتریان را نسبت به تامین قطعات این محصول در آینده با شک و تردید مواجه کرد و موجب شد تا مشتریان به سراغ رقبای آن بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !