ایلان ماسک حالا با اختلاف زیاد ثروتمندترین فرد جهان است


ایلان ماسک حالا با اختلاف زیاد ثروتمندترین فرد جهان است

گجت نیوز ایلان ماسک که تا پیش از این موفق شده بود عنوان ثروتمندترین فرد جهان را کسب کند هم‌اکنون ثروت خود را به 263 میلیارد دلار رسانده است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس تا پیش از این با 185 میلیارد دلار ثروت موفق شده بود جف بزوس را پشت سر بگذارد و لقب... نوشته ایلان ماسک حالا با اختلاف زیاد ثروتمندترین فرد جهان است اولین بار در...

ایلان ماسک که تا پیش از این موفق شده بود عنوان ثروتمندترین فرد جهان را کسب کند هم‌اکنون ثروت خود را به ۲۶۳ میلیارد دلار رسانده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس تا پیش از این با ۱۸۵ میلیارد دلار ثروت موفق شده بود جف بزوس را پشت سر بگذارد و لقب ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد. ثروتمندترین فرد جهان هم‌اکنون و پس از گذشت مدتی ثروت خود را به ۲۶۳ میلیارد دلار رسانده است؛ این در صورتی است که دومین شخص ثروتمند جهان ۱۹۷ میلیارد دلار ثروت دارد که این موضوع نشان می‌دهد ماسک از رقیب اصلی خود یعنی جف بزوس فاصله بسیار زیادی گرفته است.

در حال حاضر ثروت ایلان ماسک به قدری زیاد است که ثروت بیل گیتس و وارن بافت روی هم رفته به آن نمی‌رسد. بیل گیتس هم‌اکنون چهارمین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود که ثروت او ۱۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. وارن بافت نیز دهمین فرد ثروتمند دنیا به شمار می‌رود و ثروت وی در حال حاضر ۱۰۳ میلیارد دلار است. بیل گیتس و بافت در صورتی هم‌اکنون در این جایگاه‌ها قرار دارند که تا پیش از این حتی موفق شده بودند لقب ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص دهند.

ثروتمندترین فرد جهان چگونه به سرمایه ۲۶۳ میلیارد دلاری رسیده است؟

شاخص بلومبرگ حاکی از آن است که ثروت ماسک در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۶۶ میلیارد دلاری همراه شده است که عمده دلیل آن موفقیت سهام تسلا در بازار بورس و همچنین رسیدن ارزش اسپیس ایکس به ۱۰۰ میلیارد بوده که همین مسئله ۱۱ میلیارد دلار به سرمایه ماسک اضافه کرده است.

در حال حاضر جف بزوس به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود، اما هیچ چیز غیر ممکن نیست و شاید وی بتواند در آینده رقیب دیرینه خود را پشت سر گذاشته و لقب ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد.

بیل گیتس و وارن بافت تا به امروز نیمی از ثروت خود را صرف امور خیریه کرده‌اند که اگر این‌چنین نمی‌شد شاید الان جف بزوس در جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان قرار نداشت و ایلان ماسک نیز نمی‌توانست چندان به جایگاه خود اطمینان کند.

در صورتی که ماسک با همین روند به افزایش ثروت ادامه دهد بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک به ثروتی در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برسد یا حتی پا را از آن هم فراتر بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل