تصاویر| وضعیت نامناسب ورزش اسب‌دوانی در گنبد کاووس


تصاویر| وضعیت نامناسب ورزش اسب‌دوانی در گنبد کاووس

گنبد کاووس از سال 1340 به صورت رسمی مسابقات سوارکاری خود را آغاز کرد. در طی این سال‌ها چه بسیار بزرگان، مربیان، سوارکاران، هواداران و... که برای این ورزش زحمت فراوان کشیده‌اند.

آفتاب‌‌نیوز :

بنای این مجموعه نزدیک به ۵۰ سال قدمت دارد. بسیاری از اسطبل‌ها، اتاق‌ها، سوئیت‌ها، پیست مسابقه، پارکینگ‌ها و محوطه مربوط به آن دوران است که همچنان از آنها استفاده می‌شود. با گذشت سال‌ها اما بازسازی، ترمیم و نگهداری خاصی در این مجموعه انجام نشده و هر چه می‌گذرد ویرانی آن بیشتر خود را نشان می‌دهد. از بنای اصلی و سکوی تماشاگران گرفته تا اسطبل‌های فرسوده و خشک شدن درختان! همه و همه نشان از عدم رسیدگی و برنامه ریزی دقیق در این مجموعه دارد.

عدم وجود آب لوله‌کشی شهری در مسیر اسطبل‌ها و اتاق مربی و کارگران نیز یکی از مشکلات بزرگ این مجموعه به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به این رویداد ورزشی از اقصی نقاط ایران با جمعیتی چند هزار نفری دور هم جمع شده و به تماشای این مسابقات می‌پردازند. برگزاری این مسابقات گردش مالی چند میلیاردی به همراه دارد. مطمئنا مجموعه سوارکاری گنبد کاووس به عنوان قطب ورزش اسبدوانی کشور و یکی از جاذبه‌های توریسم منطقه استان گلستان زیبنده چنین ناملایمت‌های غیر مسئولانه‌ای نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق