سلاجقه: تغییر اقلیم حفاظت از آب و خاک را تحت تاثیر قرار داده است


سلاجقه: تغییر اقلیم حفاظت از آب و خاک را تحت تاثیر قرار داده است

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم از مسائل جدی حاکم بر دنیای امروز است، گفت: تغییر اقلیم بحث حفاظت از آب و خاک را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در سومین همایش بین الملی جوانان، حفاظت خاک و آب که به صورت مجازی و میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگ حفاظت آب و خاک مهین اسلامی خاطرنشان کرد: آب و خاک یکی از مسایل بنیادی همه کشورها است و همه کشورهای دنیا، برنامه و استراتژی های مدون عالمانه طراحی و نسبت به آن اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم از مسائل جدی حاکم بر دنیای امروز است، افزود: تغییر اقلیم بحث حفاظت از آب و خاک را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و می طلبد با استفاده از رویکردها و علوم جدید شرایط حاکم بر دنیا، متخصصان، مجموعه علما و اندیشمندان جوان به این موضوع ورود کنند و آنرا مورد پردازش قرار دهند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اثرات بیماری کووید ۱۹ بر محیط زیست گفت: شرایط پساکرونا ما را در معرض مباحث آب و خاک چه از نظر کیفی و چه کمی قرار می دهد.

وی افزود: از یک جنبه بحث کاهش آلاینده ها، کاهش تماس انسان با طبیعت، کاهش مسایل حمل و نقل زمینی و هوایی و همچنین بهره برداری های بی رویه ای که از زمین انجام می شود، در این شرایط به نوعی تحث تاثیر قرار گرفته و احساس می شود که این موارد کاهش یافته است.

سلاجقه گفت: از طرف دیگر بحث آلاینده هایی شامل دست کش، ماسک و پسماندهای بیمارستانی است که به نوعی منابع آب و خاک دنیا از جمله کشور ما را تحث تاثیر قرار داده اند که امیدوارم دانشمندان جوان به این موضوع بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش بین المللی که از زوایای مختلف به موضوع حفاظت خاک و آب پرداخته است، شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !