1500 جلد کتاب وقف کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی شد


1500 جلد کتاب وقف کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: امسال در قالب این پویش هزار و 500 جلد کتاب توسط انجمن خیران کتابخانه ساز استان به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد.

خدیجه معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، مذهبی، ادبیات و کمک درسی هستند که به کتابخانه های عمومی استان وقف شد.
وی ادامه ادد: آثار وقفی جمع آوری شده پس از بررسی های لازم کارشناسی، ثبت و برای استفاده عمومی در بین کتابخانه‌های سطح استان توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این پویش ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی بوده و کتاب های وقف شده پس از انجام نیازسنجی‌های لازم در کتابخانه‌های عمومی سطح استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتاب برای تغذیه روح انسان بوده و فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ وقف کتاب، از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.
معصومی بیان کرد: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بُعد فرهنگی، تأمین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امید است با اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از مردم، خیران، مسوولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.
به گزارش ایرنا، علاقه مندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آنها تماس بگیرند.
گفتنی است طی سال گذشته در قالب این پویش ۱۶ هزار جلد کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی توسط خیرین، سازمان‌ها و هنرمندان به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد که به دلیل استقبال عموم مردم، دومین دوره این پویش نیز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا