استاندار فارس: برای آینده کشور باید مدیران جهادی تربیت کنیم


استاندار فارس: برای آینده کشور باید مدیران جهادی تربیت کنیم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم اهمیت دادن به تربیت مدیر در کشور گفت: باید برای آینده کشور مدیران جوان و جهادی تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس افزود: به نظر می‌رسد در کشور به ماجرای مدیریت آنگونه که باید اهمیت داده نمی‌شود و بنا نیست که مدیران توانمند پرورش پیدا کنند.
وی ادامه داد: کسانی هم که می‌آیند و مسئولیتی را می‌پذیرند و اداره می‌کنند نیز بر اساس خلاقیت و توانمندی خودشان است وگرنه برنامه جامعی وجود ندارد که طی چند سال آینده مدیران توانمند در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.
او اظهار داشت: ما بنا داریم که استان فارس در بحث پرورش مدیران در عرصه‌های مختلف پیشگام باشد و با کمک مراکز دانشگاهی برای آینده کشور مدیران جهادی، جوان، خلاق و خوشفکر تربیت شوند.
استاندار فارس گفت: باید خود را برای برش استانی برنامه هفتم توسعه آماده کنیم تا بر اساس آن به جای اینکه در پایان کار یک نظرسنجی از استان شود در همان ابتدای امر پیشقدم شویم و پیشنهادهای خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهیم.
ایمانیه افزود: برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید واقعگرایانه باشد، ارائه آمارهای غیرواقعی حاصلی به دنبال ندارد، آمارها باید تحول ایجاد کند، کسانی که آمارهایی از اقدامات انجام شده ارائه می‌دهند باید در مقابل آن آمارها پاسخگو باشند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اضافه کرد: معاونت اقتصادی استانداری و تیم اقتصادی استان باید در کنار هم کمک کنند که مبحث سرمایه‌گذاری که شعار اصلی دولت سیزدهم هست عملیاتی شود تا از رکود خارج شویم.
استاندار فارس، خواستار مدیریت بهینه در مصارف شد و گفت: باید با مدیریت مصارف و اولویت بندی، بودجه را اثربخش کنیم چرا که بودجه نامحدود نیست و باید آن را مدیریت کرد.

استاندار فارس: برای آینده کشور باید مدیران جهادی تربیت کنیمی

لزوم تغییر رویکرد در تدوین برنامه توسعه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس هم، با بیان اینکه نگاه به استان‌ها در موضوع برنامه‌های پنجم و ششم مناسب نبوده گفت: باید رویکرد خود را در تدوین برنامه توسعه تغییر دهیم.
احمد علی افکاری افزود: امروز سهم فارس در تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد است که از این نظر این سهم پنج درصدی در مقایسه با دارا بودن ۶ درصد جمعیت کشور سهم مناسبی نیست.
وی ادامه داد: اگر سهم ما از تولید ناخالص داخلی به ۶ درصد برسد در مقابل ۶ درصد جمعیت کشور به متوسط کشور می‌رسیم.
او اظهار داشت: اگر بخش خصوصی بخواهد در تولید ناخالص داخلی نقش و سهم داشته باشد، این مشارکت منوط به تغییر شیوه‌ها است و تا این تغییر شیوه انجام نشود نباید انتظار داشت که بخش خصوصی فعال شود.
در این آیین، احمد علی افکاری به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارسم معرفی و از حسن نوروزی تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن