کارگروه تخصصی نابینایان در شورای شهر قم تشکیل شود


کارگروه تخصصی نابینایان در شورای شهر قم تشکیل شود

قم - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر قم از لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر خبر داد و گفت: شنیدن مشکل‌ها و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و باید مدیران از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبه‌ها عبور کنند.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شوری اسلامی شهر قم، معصومه آمره در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی نابینایان در بوستان شهید بنیادی، رسیدگی به مشکل‌های نابینایان و معلولان جامعه را نیازمند ایجاد نگاهی تخصصی در بین مدیران دانست و اظهار داشت: باید کارگروه ویژه‌ای برای این افراد در شورای شهر و شهرداری و با حضور نمایندگان این افراد تشکیل شود.

وی شنیدن مطالبه‌های این افراد را برای سیاست‌گذاری درست و اصولی لازم دانست و افزود: کاش مدیران برای یک روز با شرایط معلولان و نابینایان در شهر تردد کرده تا برای رفع مشکل‌های این افراد از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبه‌ها عبور کنند.

عضو شورای شهر قم، بسترسازی مناسب برای شهروندان دارای شرایط خاص حرکتی را کند و غیراصولی دانست و تصریح کرد: در کلان‌شهرهای دیگر در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کارهای خوبی برای این افراد انجام‌شده و می‌توان از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنیم.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل را یکی از اقدام‌های موثر در این حوزه دانست و تصریح کرد: در شهر قم تنها اقدام‌های اولیه در حوزه بسترسازی مناسب برای این افراد انجام‌شده و امیداریم حرکت شهرداری برای این افراد سرعت بیشتری پیدا کند.

آمره از دعوت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جامعه نابینایان به شورای اسلامی شهر قم خبر داد و گفت: شنیدن مشکل‌ها و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و تا زمانی که مستقیم با این افراد ارتباط نداشته باشیم نمی‌توانیم اقدام جامع و کاربردی انجام دهیم.

وی هوشمند سازی تقاطع معصومیه را یک اقدام عملیاتی شاخص در این حوزه عنوان کرد و افزود: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم طرح‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی داشته و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن تمام طرح‌ها باشیم.

قم دارای ۲ هزار و ۶۰۰‌ فرد روشندل و نابینا است که از خدمات اداره کل بهزیستی این استان بهره‌مند می‌باشند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی