تامین زیرساخت های تردد برای نابینایان برعهده شهرداری است


تامین زیرساخت های تردد برای نابینایان برعهده شهرداری است

کمالی سروستانی گفت: موضوع ایمنی نابینایان برعهده شهرداری است و این نهاد باید زیر ساخت های لازم برای تردد نابینایان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امیر کمالی سروستانی» امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در بیست و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گرامیداشت ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید، گفت: این عصا در همه جای دنیا قانون دارد و همه به آن احترام می گذارند، این در حالیست که برخی مسئولین و مدیران ما نابینا هستند و نیز مشکلات نابینایان را نمی بینند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان و کم بینایان شیراز اظهار داشت: براساس آمار اداره کل بهزیستی فارس ۶ هزار نابینا در فارس داریم که از کودکان پیش دبستانی تا افراد مسن را تشکیل می دهند و این اقشار نیازمند توجه هستند.

وی افزود: اولین تقاضای نابینایان از شورای شهر این است که همچون نهضت آسفالت، نهضت مناسب سازی معابر در شیراز برای تردد نابینایان در سطح شهر ایجاد شود.

کمالی سروستانی در خطاب به اعضای شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه برای مناسب سازی شهر از بودجه بیت المال هزینه می شود و خطوط زرد رنگ برای نابینایان ایجاد می شود اما این خطوط زرد رنگ برای نابینایان کاربردی ندارد.

کمالی سروستانی اضافه کرد: متاسفانه مصوبه ای در شورای شهر در خصوص استفاده رایگان نابینایان از مترو در شورای شهر شیراز مطرح شد اما بلاتکلیف مانده است و درخواست داریم تا این مصوبه دوباره بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه امید است بتوانیم در سال آینده در رابطه با آموزش و ایمنی اقداماتی انجام شود، گفت: موضوع ایمنی نابینایان برعهده شهرداری است و این نهاد باید زیر ساخت های لازم برای تردد نابینایان را فراهم کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان و کم بینایان شیراز همچنین به نبود چراغ های راهنما در شهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه چراغ های راهنمای شهر استاندارد نبوده و نابینایان در این خصوص با مشکل بسیاری مواجه اند.

کمالی سروستانی در پایان از شورای اسلامی شهر شیراز درخواست کرد تا یک قسمت از بهشت احمدی برای معلولین و نابینایان اختصاص داد شود و مناسب سازی لازم برای تردد ایجاد شود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط