استاندار جدید آذربایجان غربی را بهتر بشناسیم


استاندار جدید آذربایجان غربی را بهتر بشناسیم

ارومیه- ایرنا- محمدصادق معتمدیان عصر امروز، یکشنبه با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار دولت سیزدهم در استان مرزی آذربایجان غربی انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، معتمدیان در سال ۱۳۴۹ در کرمانشاه متولد شد و از اواخر دهه ۱۳۷۰ مسوولیت های مختلفی را در حوزه های مختلف اجرایی در استان های گوناگون از جمله آذربایجان غربی تجربه کرده است.

وی همچنین مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه ارومیه در استان آذربایجان غربی در کارنامه خود دارد.

عضویت در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، رییس شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی ـ پژوهشی در شمال غرب کشور، خدمت در ستاد دستگاههای اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل، کارشناس و پژوهشگر مسائل قومی ـ منطقه ای و توسعه ای از دیگر مسوولیت های معتمدیان طی سال های گذشته بوده است.

محمد صادق معتمدیان، پاییز سال ۱۳۹۷ به عنوان استاندار خراسان جنوبی عازم بیرجند شد و اقدامات گسترده ای در راستای محرومیت زدایی از این استان مرزی ایران انجام داد.

وی همچنین حدود یک سال پیش به عنوان استاندار خراسان رضوی، مدیریت دومین استان پرجمعیت کشور را برعهده گرفت و در آن استان نیز منشا خیر و اقدامات گسترده اقتصادی بوده است.

معتمدیان با توجه به شناخت خوبی که از آذربایجان غربی دارد، به نظر بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران می تواند فعالیت های بسیار خوبی را به ویژه در حوزه مقابله با فساد و همچنین توسعه اقتصادی که از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم به شمار می روند، در این استان داشته باشد.

بهره گیری از مزیت های مرزی، ماموریت استاندار جدید آذربایجان غربی

رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز در جلسه هیات دولت در جلسه امروز هیات دولت که به انتخاب استانداران سه استان از جمله آذربایجان غربی انجامید، گفت: استانداران با در نظر گرفتن دغدغه‌های مردم، برنامه‌ای جامع و امیدآفرین مبتنی بر راهکار برای حل مشکلات و البته به عنوان برشی از برنامه کلی دولت در کشور، برای استان محل ماموریت خود تدوین کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از مزیت و ظرفیت مرزی بودن آذربایجان غربی برای توسعه استان و گسترش همکاری‌ها و تعاملات با همسایگان، افزود: عملکرد استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است.

محمدمهدی شهریاری، پیش از این و از نهم مهر سال ۱۳۹۶ استاندار آذربایجان غربی بود.

شهریاری متولد شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی بود که کمی بیش از چهار سال، سکان مدیریت آذربایجان غربی را بر عهده داشت.

معتمدیان چندمین استاندار آذربایجان غربی است؟

معتمدیان پانزدهمین استاندار آذربایجان غربی پس از انقلاب اسلامی و به عبارتی سی و پنجمین استاندار آذربایجان غربی از ابتدای تبدیل این استان به ایالت به شمار می رود.

رکورددار استانداری در آذربایجان غربی

قربانعلی سعادت که در ۲ دوره در سالهای ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ و ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ استانداری آذربایجان غربی را بر عهده داشت، با نزدیک به ۱۱ سال مدیریت استان در این خصوص رکورددار به شمار می رود.

آذربایجان غربی با بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۳۸ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از ۱۰ استان پرجمعیت کشور به شمار می رود.

این استان دروازه ایران به سمت اروپا نامگذاری شده و علاوه بر ظرفیت های مرزی و تجاری قابل توجه، ظرفیت های کشاورزی، اقتصادی و خدماتی زیادی نیز دارد.

یکی از استان هایی که سهم عمده ای در مرزهای ایران با کشورهای دیگر به ویژه در حوزه مرز خشکی دارد، آذربایجان غربی است که ۹۶۷ کیلومتر مرز ایران با کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان در این استان واقع شده است.

حدود ۲۵۲ کیلومتر مرز با شمال عراق و در شهرستان های سردشت، پیرانشهر و اشنویه، ۵۶۶ کیلومتر مرز با ترکیه و در شهرستان های اشنویه، ارومیه، سلماس، خوی، چالدران و ماکو و ۱۴۹ کیلومتر مرز با جمهوری خودمختار نخجوان در شهرستان های ماکو و پلدشت این استان را به یکی از پرمرزترین استان های کشور تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار