همایش فقه نظام ساز اواخر بهمن برگزار می‌شود


 همایش فقه نظام ساز اواخر بهمن برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: همایش فقه نظام ساز از دیگر برنامه‌های مؤسسه امام رضا(ع) است که تا امروز دو پیش نشست آن برگزار شده است و اواخر بهمن همایش اصلی آن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حیدر همتی در نشست هم اندیشی گفتمان فقه تخصصی نظام ساز که به مناسبت افتتاح شعبه قم برگزار شد با ارائه گزارشی گفت: مؤسسه امام رضا(ع) در دهه هشتاد زمان برخورد اندیشه‌های مختلف روشنفکری در کشور آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام همتی با بیان اینکه در دهه هشتاد علوم تخصصی در حوزه‌های علمیه گسترش یافت، عنوان کرد: حقوق جزا، حقوق قضا و کلام اسلامی در سطوح سه و چهار رشته ها و مقاطع آموزشی مؤسسه امام رضا (ع) بوده است که تا امروز ۲۵۵ نفر در این رشته‌ها فارغ التحصیل شدند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: از جمله فعالیت‌های مؤسسه امام رضا(ع) تجربه‌نگاری و آسیب‌شناسی مراکز تخصصی حوزوی بوده که سبب تولید نظریه فقه و علوم انسانی شده است که برای تحقق این طرح و نظریه نخستین گام تشکیل حلقه فقه نظام ساز بوده که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ جلسه منظم را برای اصلاح فقه نظام ساز برگزار کرده است.

وی با بیان تاکید بر اینکه تولید ادبیات فقه نظام ساز از جمله فعالیت‌های مؤسسه امام رضا(ع) است، ابراز کرد: از دیگر اقدامات در مؤسسه آموزش عالی حوزه امام رضا(ع) راه اندازی رشته‌های فقه السیاسة و فقه التربیت، برگزاری ۵ کرسی علمی ترویجی در موضوع فقه انتخابات است.

حجت‌الاسلام همتی با بیان اینکه همایش فقه نظام ساز از دیگر برنامه‌های مؤسسه امام رضا(ع) است که تا امروز دو پیش نشست آن برگزار شده است و اواخر بهمن همایش اصلی آن برگزار می‌شود، گفت: مؤسسه امام رضا(ع) در نظر دارد در آینده ۴۰ رشته در حوزه فقه نظام‌ساز را راه‌اندازی کند. همچنین مجوز نشریه علمی پژوهشی فقه نظام ساز را دریافت کردیم که امیدواریم تا پایان امسال اولین نسخه آن چاپ شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی