امروز جهاد اقتصادی واقفان اهمیت بسیار زیادی دارد


 امروز جهاد اقتصادی واقفان اهمیت بسیار زیادی دارد

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: دارایی که برای رضای الهی وقف شود از باقیات و صالحات است. امروز جهاد اقتصادی بسیار اهمیت دارد که واقفان می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در همایش تجلیل از خادمین و هیئت امناء نمونه و واقفین خیراندیش که در اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم هر جا از مسائل عبادی صحبت کرده به مسائل اجتماعی هم پرداخته است. در قرآن کریم کنار نماز از زکات و انفاق هم صحبت شده است.

وی افزود: خداوند در قرآن زمانی که جهاد را مطرح می کند به جهاد با مال و جان هم اشاره دارد، یکی از آزمایش‌های الهی آزمایش انسان با مال است، گاهی برای برخی از افراد انفاق جانی راحت تر از انفاق مالی است.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه داشتن ثروت با داشتن رزق فراوان تفاوت دارد، عنوان کرد: گاهی ما دعا می کنیم خداوند ثروت ما را بیشتر کند یا گاهی ثروت فراوان داریم اما رزق ما کم است، رزق بهره ای است که انسان از ثروت می برد گاهی برخی ثروت دارند اما از آن بهره نمی برند، آنچه در دعاها داریم این است که از خداوند بخواهیم رزق ما بیشتر شود. رزق ارزش بیشتری نسبت به ثروت دارد، برکت در رزق قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: ثروتی خوب است که برای انسان باقیات و صالحات شود، اگر ثروت و دارایی انسان رسما در مسیر رضایت خداوند قرار گرفت برای ما باقیات و صالحات می شود، یکی از شاخص‌ترین باقیات و صالحات وقف است کسی که وقف می کند در واقع دارایی خود را با خود به آخرت می برد.

وی با بیان اینکه آنچه رنگ الهی پیدا کند باقیات و صالحات است، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) وجه الله بود که جاودانه باقی ماند. در باقیات و صالحات ماندگاری ایجاد می شود. بسیاری اطعام کردند اما اطعان کردن آل طه باقی ماند چرا که برای رضای خداوند بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: اکثر واقفان هم امروز در کشور ما جهت اخلاص حاضر نیستند که چهره آنها رسانه‌ای شود اما ما از آنها درخواست می‌کنیم که برای فرهنگ سازی این سنت حسنه اجازه بدهند که چهره آنها رسانه‌ای شود. امروز جهاد اقتصادی بسیار اهمیت دارد که واقفان می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی