وقف می تواند فقر را از بین برده و عدالت اجتماعی را برقرار کند


 وقف می تواند فقر را از بین برده و عدالت اجتماعی را برقرار کند

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: آنچه جامعه اسلامی را نجات می‌دهد عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر است، یکی از عواملی که می‌تواند فقر را از بین برده و عدالت اجتماعی را برقرار کند وقف است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مجتبی عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مراسم تجلیل از هیئت امناء نمونه و واقفین خیراندیش استان تهران که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد، گفت: امروز آخرین روز از هفته وقف است که به نام وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده است، هدف ما از برگزاری این مراسم تجلیل و قدردانی از واقفان است.

وی با بیان اینکه امروز در سراسر کشور از واقفان قدردانی می‌شود. افزود: با توجه به شرایط کرونایی تعداد محدودی از واقفان را دعوت و از آنها تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه آنچه جامعه اسلامی را نجات می‌دهد عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر است، اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند فقر را از بین برده و عدالت اجتماعی را برقرار کند وقف است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه ما در راستای آشنایی مردم با وقف باید بسیار تلاش کنیم، ابراز کرد: هر کس در هر جایگاه و با هر فرهنگ، خصوصیات و اثرات وقف را برای مردم بیان کند.

وی افزود: برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف باید واقفان کار خیر خود را فرهنگ‌سازی کنند، امیدواریم روزی با حرکت جمعی، ثروت سازی عظیمی درباره وقف صورت بگیرد که ما در جامعه اسلامی هیچ نیازمندی نداشته باشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی