مناطق آزاد در توسعه و ارتقای اقتصاد ملی و به ویژه در عرصه منطقه‌ای نقش بسیار با اهمیتی دارند


مناطق آزاد در توسعه و ارتقای اقتصاد ملی و به ویژه در عرصه منطقه‌ای نقش بسیار با اهمیتی دارند

سردار محمد با بیان اینکه مناطق آزاد در توسعه و ارتقای اقتصاد ملی و به ویژه در عرصه منطقه‌ای نقش بسیار با اهمیتی دارند، گفت: فعالیت‌ ها و سیاست گذاری‌های انجام شده برای دستیابی به توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق آزاد تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار سعید محمد» شب گذشته در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند برگزار شد، دوگانگی حاکمیتی و عدم اعمال ماده ۶۵ احکام دائمی را باعث نقض و عدم اجرای قوانین در مناطق آزاد به ویژه در منطقه آزاد اروند دانست و اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی کلیه اختیارات، وظایف و هر مسئولیتی که نیازمند تصمیم‌گیری صریح و سریع به جز دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین ارگان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری است باید در حیطه اختیار مدیران عامل مناطق آزاد باشد.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور عدم پایبندی به قوانین در مناطق آزاد را باعث مشکلات حمکرانی در این مناطق عنوان کرد و افزود: متاسفانه این مهم باعث شده تا دستگاه ها به قوانین تمکین نکنند و برخی از دستگاه ها با برداشت منافع و درآمد حاضر به هزینه در امور شهری از جمله عمران نیستند و اکنون اکثر مشکلات از جمله فاضلاب، برق و عمرانی بدلیل عدم تمکین دستگاه ها از قوانین مناطق ازاد به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در توسعه و ارتقای اقتصاد ملی و به ویژه در عرصه منطقه‌ای نقش بسیار با اهمیتی دارند تصریح کرد: فعالیت‌ ها و سیاست گذاری‌های انجام شده برای دستیابی به توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق آزاد تدوین شده است.

سردار محمد اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد اروند برای ایجاد جهش در این منطقه بود، اما این امر محقق نشد و اولین پیگیری ما استقرار گمرک ایران در مبادی ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر است تا کالاها به قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی از احداث بانک ارزی در مناطق آزاد کشور خبر داد و عنوان کرد: احداث بانک ارزی رشد و شکوفایی کشور را در بر دارد ضمن اینکه کمک زیادی به اقتصاد ارزی کشور خواهد کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در مناطق آزاد یک ساختار اشتباه وجود دارد و آن عدم تخصیص اعتبار در ابتدا برای ایجاد زیر ساخت‌ها است تاکید کرد: به دنبال جذب سرمایه گذار و منابعی هستیم تا در بودجه لحاظ شود که این امر باعث رونق بهتر مناطق آزاد خواهد شد.

وی همچنین تامین آب، برق، فاضلاب و احداث پل‌های بزرگ را از برنامه‌های زیر ساختی برای منطقه آزاد اروند عنوان کرد و ادامه داد: سعی می کنیم با تقدیم لایحه ای به مجلس و کمک نمایندگان و حتی با تهاتر نفت این موضوع را به سرانجام برسانیم.

سردار محمد مینوشهر را مکان بکر گردشگری دانست و عنوان کرد: حذف دژ خاکی جزیره مینو در برنامه دبیرخانه شورای مناطق آزاد خواهد بود تا این جزیره به یک جزیره گردشگری تبدیل شود و سپس جهت حذف این دژ در آبادان و خرمشهر اقدام خواهیم کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به لایروبی اروند رود نیز اشاره کرد و یاد آور شد: برای تحقق اجرای عملیات لایروبی اروندرود نیاز است تا از طریق وزارت امور خارجه پیگیری صورت بگیرد که این موضوع در آینده نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر