معیشت مردم منطقه آزاد اروند با بهره گیری از ظرفیت ها و قوانین بهبود داده می شود


معیشت مردم منطقه آزاد اروند با بهره گیری از ظرفیت ها و قوانین بهبود داده می شود

سردار محمد از بهبود معیشت مردم منطقه آزاد اروند با بهره گیری از ظرفیت ها و قوانین خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد با اختیاراتی که به لحاظ قانونی برای ما تعریف شده ابتدا با حذف تداخلات میان دستگاه های اجرایی برای بهبود معیشت مردم این منطقه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار سعید محمد» پیش از ظهر امروز (پنج شنبه ۲۲ مهر) در سفری دو روزه به استان خوزستان در نخستین سفر خود به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت استان خوزستان و منطقه آزاد اروند و حقی که مردم این آب و خاک به گردن کشور دارند اظهار کرد: هدف اصلی نخستین سفر به منطقه آزاد اروند رفع مشکلات مردم شریف این منطقه است.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد - تجاری و ویژه اقتصادی کشور افزود: با حضور استاندار جهادی و سختکوش خوزستان و در راستای همکاری مشترک فی مابین منطقه آزاد اروند و استان، رابطه نزدیکی برای حل مشکلات مردم شریف شهرهای آبادان، خرمشهر و روستاهایی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند و امروز دچار مشکلات بسیاری هستند، برقرار خواهیم کرد.

وی از حذف تداخلات میان دستگاه های اجرایی که مانع از اجرای قوانین مناطق آزاد شده اند خبر داد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با اختیاراتی که به لحاظ قانونی برای ما تعریف شده و متاسفانه خیلی از آنها به دلیل تداخل بین دستگاه های اجرایی امروز استفاده نمی شود، ابتدا با حذف این تداخلات و بعد استفاده از ظرفیت ها و قوانین برای بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند، اقدام کنیم.

سردار محمد با بیان اینکه پیش بینی می شود در این دوره جذب سرمایه گذاری خوبی را داشته باشیم اضافه کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً رونق تولید و رونق شغلی اتفاق خواهد افتاد، در حال حاضر برای همه این موارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی می کنیم در یک دوره زمانی کوتاه با همکاری دستگاه‌های ذیربط وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

وی تاکید کرد: در این راستا وزارتخانه ها، گمرک و بخش های دیگر نیز باید همکاری متقابل را داشته باشند، خوشبختانه امروز عزم جدی در در دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت وجود دارد و امید داریم بتوانیم از همه ظرفیت ها در خدمت دهی به جامعه استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد - تجاری و ویژه اقتصادی کشور، به پایه ریزی مناطق آزاد بر اساس چند اصل اشاره کرد و ادامه داد: مناطق آزاد کشور بیش از ۳۰ سال است که در حال فعالیت هستند و مهمترین اصل رونق تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی است که مناطق آزاد در این مسیر می بایست در زمینه سرمایه گذاری، صادرات، تولید، وارد کردن فناوری های نوین فعالیت می کردند که شاخص‌ های موجود بسیار ضعیف است و نشان از موفقیت دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تغییر در مناطق آزاد موجود است خاطر نشان کرد: در این راستا نیازمندی هایی وجود دارد که آن هم احصا شده و به یاری خدا در سطح ملی این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

سردار محمد عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱ برنامه مدون را با استراتژی و راهبرد برای تک تک مناطق در دست تهیه داریم و تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگردانیم.

بازدید از شرکت ها، پروژه های عمرانی، صنعتی، نفت و انرژی، نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و عشایر، بازدید از سایت تجاری، مسافری و راه آهن بین المللی مرز شلمچه، حضور در نشست شورای تامین و اداری منطقه آزاد اروند و همچنین دیدار با خانواده های معظم و معزز شهدا از مهمترین برنامه های سفر دو روزه مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403