آیا مظلومی بالاتر از امام عصر(عج) وجود دارد که برای او دعا کنیم


 آیا مظلومی بالاتر از امام عصر(عج) وجود دارد که برای او دعا کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: یک مصداق یاری دعا است گاهی شما نمی‌توانید کسی را از نظر ثروت یا قدرت یاری نمایید اما می توانید او را دعا کنید. آیا مظلومی بالاتر از امام عصر(عج) وجود دارد که برای او دعا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید میرباقری به مناسبت ماه صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: در روایت است که امام زمان(عج) می‌فرمایند برای ظهور من بسیار دعا کنید چرا که فرج شما در همین است.

وی افزود: حداقل معنایی که از این حدیث استفاده می‌شود این است که اگر می خواهید گرفتاری و مشکلات زندگی شما برطرف شود برای فرج امام زمان(عج) دعا کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با استناد به روایتی از وجود امام صادق(ع)، عنوان کرد: علوم و دانش در این عالم ۲۷ حرف جزء است هر آنچه را که انبیا الهی تا امروز برای بشر آوردند تنها دو حرف است، وقتی که حضرت ظهور می‌کنند آن ۲۵ عدد دیگر را به این دو تای دیگر ضمیمه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز بشر در مقابل کرونا زانو زده و برای آن درمان قطعی پیدا نکرده است که چرا که جز مجهولات بشر است، در زمان پس از ظهور با آن ۲۵ علمی که امام زمان(عج) می آورند همه آنچه مجهول است برای بشر آشکار می شود.

وی با استناد به حدیث دیگری، بیان کرد: وقتی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند بشر نسبت به معادن و گنج‌های فراوانی در زمین علم پیدا کرده و تمام آن گنج‌ها را استخراج می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه پس از ظهور بشر از حیث ثروت به مراتب بسیار بالایی می رسد تا جایی که وقتی می‌خواهد زکات مال خود را پرداخت کند محتاج و فقیری را پیدا نمی کند، گفت: چراکه همه در حد نیاز خود دارایی دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از دیگر ثمرات ظهور این است که بین مردم اختلاف و تفرقه از بین می‌رود، اظهار کرد: امام زمان(عج) همانگونه که عالم پر از ظلم و جور شده است عالم را پر از عدل و قسط می‌کند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) پس از ظهور تبعیض و ظلم‌ها را از بین می برد، گفت: امروز در اثر تبعیض برخی چنان ثروتمند هستند که نمی دانند چگونه آن را مصرف کنند و اما جایی از گرسنگی در حال مرگ است. وقتی حضرت(عج) تشریف می آورند اهل آسمان و زمین به وجود او راضی و خشنود می‌شوند. امروزه بسیاری از مردم مخالفبا حکومت‌های فعلی هستند چرا که در آنها ظلم وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: از دیگر اقدامات امام زمان(عج) این است که اموال و ثروت را با عدالت و به صورت مساوی بین مردم تقسیم می‌کنند، گفت: در عصر ظهور خداوند به وسیله او دلهای امت اسلامی را غنی می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بشر دنبال کمال است اما به جای آنکه آن را در مسیر الهی قرار بدهد اسیر مادیات دنیوی می‌شود که سراب است، ابراز کرد: مأموریت حکومت اسلامی و الهی این است که افزون بر ثروت، فرهنگ آنها را چنان بالا ببرد که احساس بی نیازی کنند و حریص به دنیا نباشند.

وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: خداوند پس از ظهور دست رحمت خود را بر سر مردم می کشد یعنی عنایت ویژه و خاص شامل بشر می‌شود و خرد و کمال پیدا می‌کند. امروز بسیاری از بیچارگی‌های بشر صرفاً برای علم و ثروت نیست بلکه به علت نداشتن عقل است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ای بسا بشر امروز بسیاری از چیزها را دارد اما چون جهالت دارد و ملاک تشخیص ندارد دچار بسیاری از گرفتاری‌ها است. اگر برررسی شود بیشتر طلاق‌های خانواده‌ها و افزایش سن ازدواج ناشی از جهالت و نبود عقل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه اثر وضعی دعا برای فرج این است که گرفتاری‌های شما برطرف می‌شود، گفت: در روایات است اگر انسان مظلومی را یاری کند و خداوند او را یاری می‌کند. وقتی مومن قدرت یاری مومن دیگر داشته باشد و انجام دهد خداوند او را در دنیا و آخرت یاری می‌کند؛ مومنی که می‌تواند یاری کند اما مومنان دیگر را یاری نمی‌کند خداوند او را در دنیا و آخرت دچار ذلت می‌کند.

وی افزود: یک مصداق یاری دعا است گاهی شما نمی‌توانید کسی را از نظر ثروت یا قدرت یاری نمایید اما می توانید او را دعا کنید. آیا مظلومی بالاتر از امام عصر(عج) وجود دارد که برای او دعا کنیم. امام زمان(عج) کسی است که به واسطه او همه فیض‌ها به ما می‌رسد اما بیشترین بی‌اعتنایی‌ها توسط بشر به او می‌شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: صبح تا شب شامل دعای امام زمان(عج) هستیم چندبار برای ما ایشان دعا کردیم که تلافی کرده باشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا