اجرای کمپین واکسیناسیون سرخک از آبان در سیستان و بلوچستان


اجرای کمپین واکسیناسیون سرخک از آبان در سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش و تفتان از اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخچه در شهرستان خاش و تفتان همزمان با آغاز به کار «کمپین واکسیناسیون سرخک در جنوب شرق کشور» از 21_8 آبان ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا- علی نقی زاده گفت: شناسایی و گزارش مواردی از بیماری سرخک در برخی از شهرستان های استان و کشورهای همجوار شرقی در سال جاری بسیار نگران کننده بوده و به دلیل سرایت پذیری شدید این بیماری، باید شهروندان عزیز واکسیناسیون کودکان خود را علیه سرخک بسیار جدی بگیرند.

وی ادامه داد: با اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک کودکان ۹ ماه تا ۷ ساله از ۸ تا ۲۱ آبان ماه امیدواریم بتوانیم از گسترش بیشتر بیماری در استان پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه الویت اول ما اجرای موفق واکسیناسیون کرونای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در کنار واکسیناسیون سایر گروهای سنی با مشارکت مردم، مدیران و مربیان اداره آموزش و پرورش در راستای تسهیل در شرایط بازگشایی مدارس است گفت: بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال گذشته در سایه سنگین بیماری کرونا آسیب های جدی دیده که می طلبد با مشارکت مدیران، مربیان مدارس و اولیای دانش آموزان بتوانیم واکسیناسیون دانش آموزان را طی یک هفته به سرانجام برسانیم.

نقی زاده ادامه داد: گزارش گیری روزانه پیشرفت واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲_۱۸ سال الزامی بوده و می بایست با پیگیری به موقع کاردانان مراکز نسبت به توزیع متناسب واکسن در منطقه اقدام کنیم.

کارشناس ناظر برنامه واکسیناسیون مرکز بهداشت اظهار کرد: تدوین برنامه عملیاتی اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک در کودکان ۹ ماه تا ۷ سال، آموزش و اطلاع رسانی عمومی، آموزش نیروهای محیطی و توجیه آنها کاملا ضروری بوده و در نیمه اول آبان ماه اجرایی خواهد شد.

مسئول واحد بیمارهای شهرستان خاش در ادامه گفت: با توجه به بازگشایی کامل مدارس تا نیمه دوم آبان ماه، پوشش کامل واکسیناسیون کرونا بسیار ضروری بوده و لازم است این شاخص حداقل به۸۰درصد ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: کمپین واکسیناسیون سرخک و سرخجه گروه سنی ۹ ماه تا ۷ ساله از ۸ لغایت ۲۱ آبان ماه به صورت فعال در روستا و غیرفعال در شهر اجرا خواهد شد.

وی گفت: کشف و شناسایی موارد بیماری سرخک و سرخچه در اغلب شهرستان های استان و کشور های همجوار مثل افغانستان و پاکستان، تردد و تبادل جمعیتی بالا با کشورهای همسایه شرقی، کاهش مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی جهت دریافت مراقبت های گروه های سنی مختلف از جمله تهدیدهای حوزه سلامت در سال جاری است.

مسئول واحد بیمارهای خاش ادامه داد: سرخک سرایت پذیری و عوارض زیادی دارد. با تبلیغات جعلی گروههای ضدواکسن، واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را به تاخیر نیاندازید، مواردی از بیماری سرخک در کشور دیده شده که مهمترین دلیل آن، عدم مراجعه والدین برای واکسیناسیون به موقع کودکان از ترس ابتلا به بیماری کروناست، تب بالا، سرفه، آبریزش بینی، چشم‌های قرمز، ورم ملتحمۀ چشم و بثورات جلدی ۳تا ۵ روز پس از شروع دیگر علائم، از نشانه‌های بیماری سرخک می تواند باشد. در صورت مشاهده این علائم، به پزشک مراجعه کنید

وی افزود: چنانچه واکسن MMR یک سالگی یا 18 ماهگی فرزندتان را به هر دلیلی به تاخیر انداخته‌اید، هرچه سریع‌تر برای دریافت رایگان این واکسن، تلفنی با پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت تان تماس گرفته و با هماهنگی قبلی و رعایت پروتکل های بهداشتی، برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس