بیش از 160 هزار دُز واکسن کرونا در دماوند تزریق شد


بیش از 160 هزار دُز واکسن کرونا در دماوند تزریق شد

تهران - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند با بیان اینکه تاکنون بیش از 160 هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است، گفت: 48 هزار و 680 نفر هر 2 دُز واکسن را در دماوند دریافت کرده و 111 هزار و 872 نفر نیز تزریق دُز اول را انجام داده‌اند.

حسن خیرخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان دماوند اظهار داشت: آمار واکسیناسیون در سطح کشور افزایش یافته و به تبع آن میزان واکسیناسیون در این شهرستان نیز سیر صعودی داشته است.

این مقام ضمن درخواست از تمام گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال که برای تزریق واکسن به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند، افزود: در سطح شهرستان دماوند، جدا از ۹ پایگاه واکسیناسیون، ۲۴ خانه بهداشت نیز تزریق واکسن کرونا را انجام‌ می‌دهند.

وی با اظهار امیدواری که در اسرع وقت تمام اهالی شهرستان دماوند، تزریق ۲ دُز واکسن را انجام دهند، گفت: تا زمانی که واکسینه شدن به حداقل ۸۰ درصد نرسد، جامعه ایمنی در مقابل کرونا نخواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: افرادی که دُز اول و یا هر ۲ دُز را تزریق کرده‌اند، کماکان باید پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین، با اشاره به میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴ هزار و ۵۱ تست پی سی آر انجام شد که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ مورد مثبت بوده است.

این مقام عنوان کرد: همچنین ۲۷ هزار مورد تست سریع نیز گرفته شد، که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ مورد مثبت گزارش شد و اقدامات مربوط به مراقبت انجام گردید.

خیرخواه با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بستری، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند، گفت: ۹ هزار نفر نیز مراجعه سرپایی داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه ویروس کرونا تاکنون جان ۲۷۸ نفر از شهروندان این شهرستان را گرفته است، گفت: در حال حاضر در بخش کووید ۲۵ نفر بستری هستند و ۱۷۴ نفر نیز که تست کرونای آن‌ها مثبت است، تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها