اولیاء نقش همیار معلم را ایفا می‌کنند


اولیاء نقش همیار معلم را ایفا می‌کنند

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به درگیری اولیاء در امر آموزش و برجسته شدن نقش و جایگاه معلمان یادآورشد: آموزش در فضای مجازی باعث ارتباط بیشتر و بهتر اولیاء و مربیان و کادر آموزشی مدرسه شده به همین دلیل تلاش کردیم در این دوسالی که به دلیل شرایط کرونا آموزش مجازی بود اولیاء را درگیر مسائل آموزشی و تربیتی کنیم و...

رضا شهسواری رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: مشارکت و همکاری انجمن اولیاء و مربیان در شرایط فعلی و با وجود بیماری کرونا اتفاقا بیشتر و جایگاه اولیاء پر رنگ‌تر شده و این پل ارتباطی نسبت به قبل از شیوع کرونا برجستگی خاصی پیدا کرده چرا که اولیاء در آموزش مجازی با توجه محدودیت‌های خاص آن نقش همیار معلم را پیدا کردند لذا این نیاز وجود داشت که اولیاء دانش آموزان ارتباط و وابستگی خاصی با کادر اداری و آموزشی و مربیان داشته باشند که فرآیند تعلیم و تربیت تسهیل شود.

شهسواری با اشاره به درگیری اولیاء در امر آموزش و برجسته شدن نقش و جایگاه معلمان یادآورشد: آموزش در فضای مجازی باعث ارتباط بیشتر و بهتر اولیاء و مربیان و کادر آموزشی مدرسه شده به همین دلیل تلاش کردیم که در این دوسالی که به دلیل شرایط کرونا آموزش مجازی بود اولیاء را درگیر مسائل آموزشی و تربیتی کنیم و حقیقتا این امر تحقق پیدا کرده و امروز اولیاء نقش معلم را ایفا می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه فضای مجازی شرایط و الزاماتی را تحمیل می‌کند، تصریح کرد: برای کاهش مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از فضای مجازی با تفاهمی که با برخی موسسات متخصص در امر فضای مجازی با پشتوانه علمی و عملی منعقد کردیم کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی و آنلاین در راستای آموزش اولیاء و مربیان برگزار شد.

شهسواری با اشاره به اینکه چندین جلسه و کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت فضای مجازی در شرایط کرونایی برای اولیاء برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این که اداره کل آموزش و پرورش و اداره انجمن اولیاء و مربیان متصدی و متولی امر آموزش خانواده بوده و برنامه‌های خاص خود را داشته و به ادارات نواحی ابلاغ کرده مدارس هم در این زمینه فعال بودند و سعی کردیم فیلم‌های آموزشی تولید شده را در اختیار آنها قرار بدهیم.

وی ادامه داد: طبق آماری که به صورت مستقیم از مدارس به اداره ارسال شده و حتی نواحی و مناطق هم امکان دخل و تصرفی را در این آمار ندارند آموزش‌های خانواده و شرکت آنها نسبت به سال‌های گذشته دوبرابر شده است، البته این آمارها نه به لحاظ کمی بلکه بیشتر از نظر کیفی برای ما اهمیت دارد و لذا آموزش خانواده‌ها نسبت به سال گذشته از متر و معیار بیشتر و بهتری برخوردار بوده است.

شهسواری افزود: علاوه بر فیلم‌های آموزشی که توسط اساتید متخصص در حوزه آموزش خانواده ضبط و در اختیار اولیاء قرار گرفت چندین برنامه به صورت زنده در کانال دانش آموزی شاد برای اولیا برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان از اولویت برخوردار است، اظهار کرد: بازگشایی مدارس در درجه اول نیاز به واکسیناسیون حداکثری دانش‌آموزان دارد لذا اولیاء محترم حتما نسبت به واکسینه کردن فرزندان خود اقدام کنند و اگر این امر تحقق پیدا نکند دیگر مسائل فرع است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان قدم اول برای حضوری شدن آموزش را واکسیناسیون دانش آموزان دانست و تصریح کرد: در راستای اقناع سازی افکار اولیاء برنامه‌های داشتیم و در شورای انجمن اولیاء و مربیان استان و ادارات نواحی یکی از موضوعات اساسی این بود که زمینه و مقدمه‌ای برای حضور اولیاء در مدرسه اندیشیده شود، یکی از این تدابیر برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان به صورت حضوری و در فضای باز مدرسه بود.

شهسواری با تأکید بر تلاش در راستای اقناع سازی افکار اولیاء برای حضور دانش آموزان در مدرسه بیان کرد: آموزش حضوری به صورت صد در صدی بهتر از آموزش مجازی است و حتی رفتار و منش معلمان در کلاس حضوری نوعی یادگیری برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در هفته پیوند اولیا و مربیان برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس و ادارات نواحی داریم، گفت: مدارس درگیر انتخابات و رأی گیری هستند و اولیاء فعال و مثمر ثمر شناسایی شدند همچنین از همه اولیاء و مربیان برتر سال گذشته که حد نصاب نمره را کسب کردند روز دوشنبه طی مراسم نمادینی تجلیل می‌کنیم و سلسله نشست‌هایی را با اساتید صاحب نظر در هفته آتی برای خانواده‌ها برگزار می‌کنیم لذا برنامه‌ها را تا جایی که پروتکل‌های بهداشتی و ستاد مبارزه با کرونا اجازه داده هم به صورت مجازی و هم حضوری و در واقع به صورت ترکیبی اجرایی می‌کنیم.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان در پایان ضمن تبریک این هفته به همه اولیاء و مربیان گرانقدر که روزهای سختی را در آموزش مجازی سپری کردند، بیان‌کرد: امیدواریم با انجام هر چه سریع‌تر واکسیناسیون دانش‌آموزان آموزش را به صورت حضوری ادامه بدهیم و برای ارتقاء نظام جمهوری اسلامی و در ذیل آن تعلیم و تربیت کوشا و فعال باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان