طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود


طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود

شهرکرد -ایرنا -رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه نخستین طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت به صورت استانی ویژه چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود، گفت: بررسی ویژگی‌های جمعیتی و تعیین گروه‌های اولویت‌دار برای اجرای برنامه‌های ورزش همگانی از اصلی‌ترین حوزه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

افشین ملایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: روند تدوین این طرح به زودی در نشستی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تا متناسب یا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی چهارمحال و بختیاری یک برنامه‌ریزی هدفمند برای کاهش مشکلات ناشی از کم‌تحرکی و بهبود وضعیت سلامت عمومی انجام شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های مناسبی در گردشگری ورزشی برخوردار است، تصریح کرد: تلاش خواهد شد در طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی استان از این ظرفیت قابل ‌توجه به عنوان ابزاری کارآمد برای برگزاری رویدادهای موردعلاقه عموم و افزایش جذب مشارکت مردمی به نحو مطلوب استفاده شود.

ملایی درباره اولویت‌ها و موارد مربوط به طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی استان نیز یادآور شد: انجام مطالعات جمعیت‌شناختی و بررسی عوامل موثر در کم‌تحرکی و چگونگی افزایش تحرک در هر یک از گروه‌های سنی و شغلی و همچنین تعیین و تمرکز بر گروه هدف و دریافت آگاهی از موانع موجود از بخش‌های این طرح است.

وی همچنین به قرار گرفتن سه شهر استان در طرح شهرهای فعال ایران (شفا) اشاره کرد و گفت: فدراسیون در انتظار تعیین و تثبیت موقعیت شهرداران جدید در شهرهای شهرکرد، بروجن و فرخشهر است تا در اولین فرصت برای اجرای اقدامات مکمل و بهبود زیرساخت‌های ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های بدنی شهروندان، هماهنگی‌های لازم را با مجموعه شهرداری‌ها دنبال کند.

۱۵ طرح ملی توسعه ورزش همگانی در هفته تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود

رییس فدراسیون همگانی در ادامه درباره برنامه‌های این فدراسیون در هفته تربیت‌بدنی گفت: برنامه پیاده‌روی سراسری با عنوان «گام‌هایی به سوی ایران فعال» روز دوشنبه، ۲۶ مهر با حضور اقشار مختلف و با تاکید بر توسعه همگانی ورزش برگزاری خواهد شد.

ملایی برگزاری دومین لیگ ملی تندرستی را نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این فدراسیون بیان و تصریح کرد: در همایش مدیریت ورزش شهروندی که با رویکرد بازاریابی اجتماعی در توسعه ورزش همگانی برگزار خواهد شد، آخرین راهکارها و پیشنهادهای مرتبط با این موضوع بررسی می‌شود تا مدیران شهری با جذابیت‌های طرح‌های ورزش همگانی بیشتر آشنا شوند.

وی به جایگاه بانوان در تامین سلامت جامعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: اجرای برنامه‌ای با عنوان «راهبران عالی سبک زندگی فعال بانوان» با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در نظر گرفته شده است تا سازوکارهای توسعه هر چه بهتر ورزش میان بانوان و افزایش اثربخشی نقش آنان در خانواده مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سفری یک روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر گفت‌وگو با مسوولان استانی از روند اجرای تعدادی از طرح‌های ورزشی در شهرستان‌های شهرکرد و بن بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...