76 طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی بازنگری می‌شود


76 طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی بازنگری می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که در صورت تخصیص کامل، 76 طرح هادی روستایی در استان بازنگری خواهد شد.

قاسم تنها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تاکنون ۱۰۰ درصد طرح هادی این روستاها تهیه شده و برای ۱۶۷ روستا نیز بازنگری طرح انجام شده است.

وی گفت: برای ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت نیز طرح تعیین محدوده انجام شده و مجموع اعتبارات هزینه شده در این خصوص ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به مشارکت این نهاد در اجرای طرح‌های ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳۱ واحد پروژه بنیادساز طرح اقدام ملی مسکن در استان با پیش‌بینی اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی گفت: از مجموع واحدهای بنیادساز استان اکنون ۵۶ واحد در شهرستان طبس ۴۰ درصد و ۸۸ واحد شهرستان فردوس ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تنها اظهار داشت: همچنین برای ۱۸۷ واحد مسکن بنیادساز بیرجند انعقاد قرارداد با پیمانکاران منتخب انجام شده و در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۶۶ قطعه زمین برای ساخت پنج هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن از طرف اداره کل راه و شهرسازی شناسایی و تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از شناسایی و اختصاص ۳۱۴ قطعه زمین برای ساخت ۳۲۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن در شهرهای شوسف، درح، دیهوک، اسفدن، طبس مسینا و قاین خبر داد.

وی با اشاره به پروژه ۱۸۷ واحدی بیرجند (در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان) تصریح کرد: هفت هزار و پنج متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت‌نام کرده‌اند.

تنها گفت: در فاز اول، یک هزار و ۳۱۹ نفر، فاز دوم چهار هزار و ۲۸۳ نفر، فاز سوم ۵۵۲ نفر و فاز چهارم ۶۴۵ نفر و ۲۰۶ نفر در بیرجند ثبت‌نام کردند.

وی از احراز هویت و تایید اولیه و نهایی ۲ هزار و ۹۳۶ نفر خبر داد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۷ نفر مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان وجه لازم را واریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۹۹ نفر در سامانه ثبت و برای تسهیلات ۴۸۸ واحد انعقاد قرارداد شده همچنین هزار و ۶۱۳ پروانه ساختمانی اخذ و عملیات اجرایی هزار و ۶۰۱ واحد آغاز شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۴۴ واحد در مرحله فنداسیون، ۳۲۳ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۱۳۰ واحد اجرای سقف و ۵۶ واحد در مرحله سفت‌کاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست