ورزش محور سالم‌سازی جامعه است


ورزش محور سالم‌سازی جامعه است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش را باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قلمداد کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در پیامی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش که از امروز ۲۶ مهر آغاز می‌شود، با برشمردن این کلام مقام معظم رهبری که "همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند. زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پرتلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است" افزود: ورزش، یکی از مهمترین ارکان تامین شادابی و سلامت جسم و روح بوده، در تمامی جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی انسان، نقش حیاتی دارد.

وی اظهار داشت: مطالعه زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و تاکید این بزرگواران بر انجام فعالیت‌هایی از قبیل اسب سواری، تیراندازی و شنا، بیانگر جایگاه ورزش در خودسازی، تهذیب نفس و خدمت به مردم است، فلذا ورزش را باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.

استاندار و رییس شورای ورزش و تربیت بدنی خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این، ورزش وسیله‌ای برای رشد وجودی انسان و نیز عامل انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود، به همین دلیل جمعیت سالم، با نشاط و با فعالیت فیزیکی بیشتر، عامل بسیار مهمی در شتاب بخشیدن به حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه به شمار می‌رود و بالطبع کشورهایی که در ایجاد زمینه‌های مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های بدنی موفق‌ترند و افراد بیشتری را به سمت ورزش سوق می‌دهند، جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط تر داشته، در فرآیند توسعه، کارنامه درخشان‌تری دارند.

وی در این پیام تلاقی هفته تربیت بدنی و ورزش با ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت را به فال نیک گرفت و ضمن تبریک این مناسبت‌های فرخنده، از مساعی و تلاش‌های همه مدیران ورزشی، دست‌اندرکاران هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و جامعه بزرگ ورزش استان در تامین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

ملانوری توفیق روزافزون همگان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور از خداوند مسالت و اظهار امیدواری کرد که نوجوانان و جوانان ورزشکار این خطه با به منصه ظهور رساندن توانمندی‌های خود در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار ایران اسلامی ، بیش از پیش در معرفی این خطه زرخیز و در نتیجه کمک به توسعه خراسان جنوبی، موفق و مؤید باشند.

۲۶ مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نام دارد و ۵۷۰ عنوان برنامه به این مناسبت در استان خراسان جنوبی تدارک دیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!