38 برنامه ورزشی ویژ هفته تربیت بدنی در خراسان شمالی اجرا می‌شود


38 برنامه ورزشی ویژ هفته تربیت بدنی در خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی 38 برنامه ورزشی و فرهنگی در استان به همت هیات‌های ورزشی و سمن‌های حوزه جوانان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

مصیب اکبرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری مسابقات دو ومیدانی، مسابقات رده آزاد شطرنج، بسکتبال سه نفره، مسابقات تیراندازی با تفنگ و تپانچه و همایش طبیعت‌گردی از برنامه های این هفته است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی حقوق ورزشی و برگزاری همایش دوچرخه سواری را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: همچنین در این هفته مسابقات کراس ترینینگ، مراسم تقدیر از پیشکسوتان ورزش‌های همگانی، مسابقات طناب‌زنی دانش‌آموزان و بازی های بومی و محلی نیز برگزار می شود.

اکبرزاده با بیان اینکه تمامی این برنامه ها با مجوز ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تجلیل از ورزشکاران مدال آور نابینا به مناسبت روز عصای سفید و دیدار با قهرمانان ملی استان نیز جزو برنامه های این هفته است.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش در بین نوجوانان و جوانان، گفت: امیدواریم اجرای این برنامه‌های ورزشی فرهنگی جدای از دلگرمی برای ورزشکاران، موجب توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان شود.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403