عضو شورای شهر مشهد: شهرداری ثبت سرویس مدارس را با جدیت دنبال کند


عضو شورای شهر مشهد: شهرداری ثبت سرویس مدارس را با جدیت دنبال کند

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: آموزش و پرورش باید مدارس را به ثبت‌نام در سامانه سپند مجاب و شهرداری هم باید ثبت سرویس مدارس را با جدیت دنبال کند و اولیای دانش‌آموزان با تکیه بر ظرفیت سامانه سپند درخواست سرویس کنند.

ایمان فرهمندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سپند، سامانه‌ای ملی است که در تمامی شهر و شهرستان‌ها فعال شده و مدارس، ضمن ثبت مشخصات مدرسه، فهرست دانش‌آموزان را روی این سامانه بارگذاری می‌کنند و شهرداری شرکت‌های مورد تایید را در این سامانه به اطلاع عموم می‌رسانند و اولیاء نیز می‌توانند براساس مدرسه و نشانی منزل، سرویس را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: سرویس مدارس از حیث آثار تربیتی روی دانش‎‌آموز و از لحاظ بحث‌های ایمنی و راحتی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو در بحث آیین‌نامه سرویس مدارس، کارگروهی متشکل از آموزش‌ و پرورش، شهرداری و انجمن اولیا و مربیان شکل گرفته که سازمان تاکسیرانی و نماینده شهرداری در این مجموعه است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کارگروه، ضوابط و اصول مربوط به شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان خدمات‌رسان را تعیین می‌کند که ضوابطی ثابت است و هرساله تایید و تاکید می‌شود همچنین تعرفه خدمات سرویس مدارس پس از بررسی کارشناسی توسط کارگروه یاد شده برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌شود.
فرهمندی افزد: در سال‌های اخیر ساماندهی سرویس مدارس به موضوعی ملی تبدیل شده و به همین دلیل سامانه یکپارچه "سپند" تعریف و راه‌اندازی شده است که این سامانه، پایش ناوگان دانش‌آموزی، سرویس مدارس و خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود را از حیث تربیتی و ایمنی پیوسته رصد می‌کند.
وی اضافه کرد: در سامانه سپند، دسترسیهایی هم برای مراجع قانونی و بالادستی مثل آموزش و پرورش و شهرداری برای کنترل و نظارت وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد استقبال مدارس از سامانه سپند را کمرنگ عنوان کرد و گفت: ترجیح مدارس به استفاده از سازوکارهای گذشته از دلایل عدم استقبال است، همچنین ضوابط سخت و پیچیده پیش‎‌بینی شده برای سرویس مدارس از دیگر دلایل است که البته به دلیل مسایل امنیتی، تربیتی و اخلاقی الزامی است.

فرهمندی افزود: اصل سامانه سپند متعلق به آموزش و پرورش است و زیرساخت آن توسط سازمان شهرداری‌های وزارت کشور تامین شده است و پرداخت هزینه سرویس مدارس، براساس ضوابط و مقررات با تکیه بر همین سامانه میسر است و از این طریق پرداخت‌‎ها کاملا مشخص و مدون خواهد بود که امکان تخلف مالی نیست.
او ادامه داد: اگر در خصوص مزایای این سامانه اطلاع‌رسانی مناسبی کنیم و مدارس و شرکت‌های سرویس مدارس هم همراهی لازم را داشته باشند خدماتی باکیفیت و امنیت کافی شاهد خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مکاتبه‌ای نیز با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد به منظور پیشگیری از خطرات تهدید کننده دانش‌آموزان در قالب سرویس‌های غیرایمن مدارس انجام شده تا به این موضوع ورود کنند و احتمال خطر حذف شود.
فرهمندی درخصوص تعرفه‌های سرویس مدارس هم افزود: تعرفه‌ها و ظرفیت مجاز سرویس‌ها مشخص شده و درصورت هرگونه تغییر در کیفیت ارائه خدمات که مستلزم تغییر در بهای خدمات باشد، مراتب در قالب لایحه به شورای شهر ارسال می شود و در مورد آن تصمیم‌گیری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی