آغاز نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای در سیرجان


آغاز نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای در سیرجان

کرمان - ایرنا - نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای در رشته تعمیر موتورهای دیزلی و سنگین در شرکت آرمان گهر سیرجان برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای عصر روز گذشته در پنج رشته مهارتی کنترل در سیرجان برگزار شد.

همچنین این مسابقات در رشته های صنعتی نیز در رفسنجان و رشته های ترانس سی ان سی، فرز سی ان سی و طراحی مهندسی‌ مکانیک‌ در کرمان از امروز دوشنبه برگزار می شود.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی شانگهای عصر روز گذشته در رشته تعمیر موتورهای دیزلی و سنگین در شرکت آرمان گهر سیرجان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان در آیین آغازین این مسابقات گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۹ برگزیده از استان های مختلف کشور در رشته مکانیکی و تعمیرموتورهای سنگین دیزیل در سیرجان از فردا برگزار می شود.

محمدرضا جهانگیری، مهارت را سرلوحه رشد و توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب به منظور رقابت سالم بین مهارت آموختگان، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان و همچنین شکوفایی استعدادهای حرفه‌ای آنان را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در این مسابقات که برای نخستین مرتبه در سیرجان برگزار می شود فراهم کردن شرایط شرکت حرفه آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است که امسال برگزیدگان هر رشته در مسابقات انتخابی شانگهای چین به رقابت جهانی می پردازند.

جهانگیری عنوان کرد: این مسابقات هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی برگزار می شود که در مرحله اول شهرستانی امسال در استان کرمان حدود یک هزار نفر در این مسابقات ملی مهارت شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: امسال پنج رشته مهارتی را در رشته های تعمیر موتورهای دیزلی در سیرجان، کنترل صنعتی در رفسنجان و رشته های ترانس سی ان سی، فرز سی ان سی و طراحی مهندسی‌ مکانیک‌ در کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: افراد برگزیده نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور برای شرکت در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ به شانگ‌های چین اعزام خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آرمان گهر و عضو هیات مدیره نیز در این آیین که در محوطه شرکت آرمان گهر منطقه معدنی گل گهر برگزار شد و با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود، گفت: در حقیقت میزبان مسابقات شرکت گهر پویش گام هستند حامی اصلی این مسابقات ، وما مجری و بهره بردار معدن این افتخار را داریم که این خدمت را انجام دهیم .

"محمد اسکندری پور" افزود: کشور بزرگ ایران دارای ظرفیت های خوب توسعه هست و رشد توسعه اش در تولید و کلید تولید هم در مهارت است که در این شرکت برنامه ریزی داریم تا در بحث آموزش و مهارت آموزی و تربیت افراد مستعد و فنی خوب بتوانیم در آینده چرخ کار و صنعت را به سمت توسعه و پیشرفت برسانیم.

وی ادامه داد: قصد ما این است اگر امروز ۳۰ نفر برای شرکت در طرح مهارت آموزی شرکت می کنند روزی برسد که یک هزار نفر شرکت کننده در این طرح داشته باشیم و افتخار ایران است که همانند سایر کشورهای صنعتی و پیشرفته با مهارت و تخصص قدرت صنعتی و اقتصادی خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آرمان گهر عنوان کرد: همه قشرها باید از سرمایه گذاران حمایت کنند تا به دلیل همراهی همگانی با فعالان حوزه صنعت و بخش تولید در توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی نقش موثری در رونق تولید داشته باشیم.

این مسابقات به مدت چهار روز در سیرجان برگزار می شود.

شرکت کنندگان از استان های فارس، کرمان، خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان و سیستان و بلوچستان در مسابقات ملی مهارت حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی