67 درصد جمعیت 12 تا 18 سال در لارستان دُز اول واکسن دریافت کردند


67 درصد جمعیت 12 تا 18 سال در لارستان دُز اول واکسن دریافت کردند

لارستان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس گفت: پوشش وکسیناسیون دُز اول در جمعیت 12 تا 18 سال در شهرستان های لارستان، خنج و اوز به حدود 67 درصد رسیده است.

وحید یگانه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون نوبت نخست در این شهرستان ها و در جمعیت بالای ۱۸ سال به بالا نیز حدود ۷۰ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون حدود ۴۰ درصد سنین ۱۸ سال به بالا در این شهرستان ها اقدام به تزریق واکسن نوبت دوم کرده اند که به نظر می رسد باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتری شود.

او گفت: با توجه به دستورالعمل و اعلام وزارت بهداشت، صدور کارت سلامت کسبه، انجام معاینات طب کار، صدور پروانه‌های کسب و ساختمان، خدمات‌رسانی به مددجویان کمیته امداد و صدور و تمدید مجوز رانندگان تنها با ارایه کارت واکسن انجام شود.

یگانه اظهار داشت: همچنین ورود به سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها، حضور پرسنل در دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و خصوصی در محل کار نیز مستلزم داشتن کارت واکسیناسیون است.

به گفته یگانه مراجعه به تمام آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز منوط به تزریق هر دو دُز واکسن است و متولیان این مکان‌ها باید در هنگام ورود کارت‌های مراجعه‌کنندگان را رویت کنند.

وی بیان کرد:‌در حالی که استقبال از تزریق واکسن به ویژه در بین دانش آموزان و سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تا حدودی ضعیف بود اما طی روزهای قبل و با راه انداختن پویش های مردمی و دانش آموزی با همکاری مجموعه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش لارستان موجی از همکاری و ترغیب و تشویق بهتر از سوی خانواده ها برای انجام واکسیناسیون نیز شکل گرفته است.

یگانه اضافه کرد: بدون شک کمک رسانه ها و اطلاع رسانی های به موقع و همچنین شکل گیری پویش های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

میزان استقبال دانش آموزان برای انجام واکسیناسیون تا پیش از اجرای این پویش حدود ۴۰ درصد گزارش شده بود.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۲۲ هزار و ۳۸۰ نفر گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان