تزریق 2 دُز واکسن کرونا برای 33.5 درصد جمعیت هدف لرستان انجام شد


تزریق 2 دُز واکسن کرونا برای 33.5 درصد جمعیت هدف لرستان انجام شد

خرم‌آباد - ایرنا - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک میلیون و 460 هزار نفر در این استان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون 33.5 درصد این جمعیت با دریافت هر 2 دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دکتر علی فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با انجام اقدامات قابل توجه استان در راستای واکسیناسیون جامعه هدف تاکنون ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده است.

وی اظهار داشت: هیچگونه مشکلی در زمینه تامین واکسن کرونا برای مردم استان وجود ندارد و تمام واکسن های تزریقی دارای مجوز سازمان بهداشت جهانی و استفاده شده در ۸۰ کشور دنیا هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۱ دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده است اظهار داشت: یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۸۸۸ دُز از این تعداد تزریق شده است.

فرهادی با بیان اینکه درصورت بی توجهی افراد به واکسیناسیون احتمال شروع موج ششم در استان و ایجاد شرایط بحرانی افزایش خواهد یافت ادامه داد: حضور در تجمعات، مراسم و دورهمی ها احتمال ابتلا به کرونا و شروع موج جدید را رقم خواهد زد.

تعداد قربانیان کرونا در لرستان تاکنون به ۲ هزار و ۵۵۶ نفر و مجموع مبتلایان نیز به ۱۸۸ هزار و ۲۵۶ نفر رسیده است.

هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، دورود، چگنی، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و رومشکان زرد و خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد همچنان نارنجی می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا