300 هزار کردستانی زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند


300 هزار کردستانی زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از سال گذشته در استان گفت: تاکنون 300 هزار بیمه شده در استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

دکتر انور اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پزشک خانواده(نظام ارجاع شهری) سال ۱۳۹۹ برای نخستین‌بار در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه و بویراحمد اجرا شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان ازطرح پزشک خانواده بهره مند شدند، افزود: هم‌اکنون۳۲۰ هزار نفر در استان کردستان از بیمه رایگان سلامت (بیمه همگانی) برخوردارند که تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد زیرپوشش طرح قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در راستای اجرای این طرح هریک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفرتحت نظر یک پزشک عمومی قرار گرفته اند که تاکنون ۱۲۲ پزشک در این طرح مشارکت داشته‌اند.

دکتر اسماعیلی اضافه کرد: درحال حاضر ظرفیت اکثر شهرستان‌های استان در زمینه پزشک خانواده تکمیل است و تنها کمبودی که در این زمینه وجود دارد مربوط به شهرستان مریوان است که تعداد محدودی پزشک برای ۲۰ هزار نفر باقی مانده نیاز دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزداروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت کنند.

طرح پزشک خانواده(نظام ارجاع شهری) ویژه بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی(رایگان) است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی دارند و دفترچه‌های بیمه‌ای آنان فقط در مراکز دولتی اعتبار دارد.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید