اداره‌ کل هواشناسی نسبت به کاهش محسوس دما در زنجان هشدار داد


اداره‌ کل هواشناسی نسبت به کاهش محسوس دما در زنجان هشدار داد

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: از امروز /دوشنبه 26 مهر ماه جاری/ تا صبح جمعه /30 مهر ماه/ میزان دمای زنجان با کاهش محسوس مواجه می‌شود و سرمازدگی محصولات کشاورزی محتمل است.

محمدرضا رحمان‌نیا، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای افزود: با توجه به کاهش میزان دمای کمینه‌ استان زنجان به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، در اغلب مناطق به ویژه مناطق سردسیر احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی وجود دارد.

وی، جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده به محل های مناسب، استفاده از تهویه مناسب، تنظیم دما و تامین سوخت سالن های پرورش قارچ، گلخانه ها و انبارها و سالن های مرغداری، تسریع در برداشت محصول انگور و جمع آوری کشمش های خشک شده در بارگاه ها و انتقال به محل مناسب، عایق بندی و محافظت از کندوها و اجتناب از استقرار آنها در ارتفاعات، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آب و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما، تخلیه آب و جمع آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار و استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی در مناطق سردسیر را به کشاورزان، باغداران و دامداران این استان توصیه کرد.

کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای زنجان از امروز /دوشنبه ۲۶ مهرماه/ رو به سردی خواهد گذاشت و این وضعیت جوی محصولات کشاورزی و باغی استان را در شرایط تهدید سرمازدگی قرار می‌دهد.

حسین سلطانی، افزود: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری بوده و بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید نیز برای برخی مناطق استان زنجان پیش بینی می شود که فردا /سه شنبه/ نیز این شرایط جوی مشابه می تواند حاکم باشد اما بارندگی پیش بینی نمی شود.

وی با بیان اینکه میزان دمای زنجان طی مدت یاد شده بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: میزان دمای فعلی شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

سلطانی با بیان اینکه صبح امروز زنجان با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان چهارمین مرکز استان کشور به ثبت رسید، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، زرین رود از توابع شهرستان خدابنده و شهر زنجان با میزان دمای ۳+ درجه سانتیگراد و ماهنشان با دمای ۵+ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟