10 نقطه کور در قشم روشن شد


10 نقطه کور در قشم روشن شد

قشم- ایرنا- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در چهارماه گذشته با اجرای پویش احداث روشنایی و از بین بردن نقاط بی‌دفاع شهری 10 نقطه کور قشم با نصب 200 پایه چراغ روشن شد.

شاهد ملازم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته تعدادی فضای سبز در خیابان پیروزی و شهرک‌های سام وزال و الهیه ساخته شده بود که روشنایی نداشت و این امر باعث بروز برخی ناهنجاری ها و آسیب‌های اجتماعی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال پیشبینی شد که در راستای صرف و صلاح سازمانی و بهینه‌سازی الگوی مصرف حدود ۸۰ درصد هزینه‌ها از محل امکانات و منابع موجود در سازمان منطقه آزاد قشم تامین شد تا بار مالی جدیدی نداشته باشد.

ملازم ادامه داد: همچنین مشکل روشنایی برخی مناطق شهر با طرح زیباسازی رفع شد که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح آب و آتش بر دیوار آزادگان با اعتبار ۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

۱۰ کیلومتر از معابر شهر قشم روشن شد

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با همکاری اداره برق و بر اساس تفاهمنامه‌های موجود مشکل روشنایی ۱۰ کیلومتر از معابر شهری رفع شد.

وی افزود: طرح اصلاح روشنایی بلوار پیامبر اعظم بود، بلوار آزادگان تا میدان شهید سلیمانی و بلوار ولیعصر به صورت کامل اجرا شد.

ملازم خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال روشنایی بلوار صیادان و بلوار جمهوری تا کمپ آفتاب تکمیل می‌شود تام شکل روشنایی معابر به صورت کامل در قشم برطرف شود.

وی ادامه داد: نورپردازی پارک‌ پردیس، بلوار مشاهیر نیز در قالب ساماندهی این ۲ مکان انجام شد و میدان حافظ و میدان امام قلی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور شهری وروستایی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: مرحله دوم پارک جنگلی شهرک گلستان آماده بهره‌برداری است که روشنایی آن نیز تا آخر پاییز انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تردد بالای مردم در مسیر ساحل جنوبی به روستای دفاری گفت: برای ایجاد روشنایی این مسیر به حداقل ۳۰ میلیارد هزینه نیاز بود اما با تدارک تمهیداتی روشنایی این مسیر تامین شد.

ملازم خاطرنشان کرد: شهر قشم مشکلات متعددی در حوزه روشنایی شهر داشت که باعث نارضایی مردم شده بود، اما امروز و پس از گذشت چهار ماه این مشکلات برطرف شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر