پلاک‌کوبی بیش‌از ١٨هزار رأس دام در میرجاوه انجام شد


پلاک‌کوبی بیش‌از ١٨هزار رأس دام در میرجاوه انجام شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ١٨ هزار و ٣٧٧ رأس دام سبک و سنگین از آذر پارسال تاکنون در این شهرستان پلاک‌کوبی شدند.

محسن کهرازهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دام‌های پلاک شده شامل ۵٠٠ رأس گاو وگوساله، ٩ هزار و ٧٩١ رأس گوسفند، هفت هزارو ۴٧۶ رأس بز و۶٠٠ نفرشتر است که با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی و بخش خصوصی در سطح شهرستان میرجاوه پلاک کوبی شدند.

وی ارائه به موقع خدمات جهت کنترل سلامت، بیمه دام و تأمین نهاده، سهولت در جابجایی و نقل و انتقال دام با توجه به مرزی بودن منطقه را از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح پلاک کوبی دام برشمرد و گفت: از همه دامداران درخواست می‌شود با مجریان پلاک‌کوبی همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که دام‌های بومی سرمایه ملی هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست و بهره‌مندی از تطابق‌پذیری با هدف تولید گوشت قرمز و شیر خام دارند طرح هویت‌دار کردن دام بومی برای شناسایی، ثبت و کنترل دام‌های بومی در این شهرستان همزمان با استان در حال انجام است.

میرجاوه از توابع سیستان و بلوچستان در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و هم مرز با پاکستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت