11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توان انجام داد


11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توان انجام داد

گجت نیوز فعال کردن حالت پرواز کمک می‌کند که زمان و انرژی خود را کنترل کنید. در اینجا 11 کاری که با روشن کردن آن می‌توان انجام داد را بررسی خواهیم کرد. Airplane mode – حالت پرواز یکی از قابلیت‌های کاربردی و رایج در گجت‌هاست که از دریافت یا انتقال سیگنال‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند تا در ارتباطات... نوشته 11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز...

فعال کردن حالت پرواز کمک می‌کند که زمان و انرژی خود را کنترل کنید. در اینجا ۱۱ کاری که با روشن کردن آن می‌توان انجام داد را بررسی خواهیم کرد.

Airplane mode – حالت پرواز یکی از قابلیت‌های کاربردی و رایج در گجت‌هاست که از دریافت یا انتقال سیگنال‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند تا در ارتباطات هواپیما تداخل ایجاد نشود. اکثر کاربران این ویژگی را در گوشی خود دیده‌اند، اما برخی از آن‌ها نمی‌دانند که حالت پرواز در چه مواردی استفاده می‌شود. از این گذشته، معمولا هیچ کس زمان زیادی را در هواپیما به سر نمی‌برد که نیاز دسترسی به این قابلیت را داشته باشد.

با این حال، airplane mode یک ویژگی فوق‌العاده کاربردی است که در حال حاضر روش خوبی برای صرفه جویی در مصرف باتری شناخته می‌شود. اما علاوه بر این مورد، موارد بسیاری وجود دارند که با روشن کردن این حالت می‌توان انجام داد. از این رو می‌خواهیم ۱۱ کاری که هنگام فعال بودن حالت پرواز می‌توان انجام داد را ذکر کرده و توضیح دهیم.

۱. از ارسال پیام‌های اشتباه یا شرم آور جلوگیری کنید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به صورت اتفاقی و ناخواسته پیامکی شرم آور برای کسی ارسال کنید که باعث شرمندگی شما شود؟ در چنین موقعیتی، اگر زرنگ و سریع باشید، می‌توانید قبل از ارسال شدن آن پیام از گوشی به سرعت airplane mode را فعال کنید و جلوی ارسال آن را بگیرید. تنها کاری که شما باید بکنید این است که فورا در همان لحظه‌ی ارسال پیام به سرعت حالت پرواز گوشی را روشن کنید. اگر پیام شما تحویل داده نشد، می‌فهمید که به موقع جلوی ارسال آن را گرفته‌اید و این کار با موفقیت انجام شده است.

۲. مخاطبین و پیام‌های خود را مدیریت کنید

پس از سال‌ها استفاده از گوشی همراه، مطمئنا مخاطبین زیادی به بخش contacts گوشی‌مان در طول این مدت اضافه شده است. بسیاری از این مخاطبین دیگر بخشی از زندگی ما نیستند، از این رو در طول پرواز و فعال کردن ‌airplane mode شماره و مکالمات این افراد را از گوشی پاک کنید. حتی می‌توانید افرادی که دوست ندارید را نیز بلاک کنید. به این صورت شما از این فرصت برای آزاد سازی فضای گوشی استفاده می‌کنید.

۳. تصاویر و ویدیوهای خود را سازماندهی کنید

آیا هنگام رفتن به سفر، حافظه‌ی تلفنی که به همراه دارید محدود و کم است؟ هنگامی که airplane mode گوشی شما روشن است، می‌توانید تمامی بهانه‌ها را کنار گذاشته و برای سازماندهی آلبوم‌های گالری تلفن همراه خود کمی وقت بگذارید. هنگامی که حالت پرواز گوشی شما فعال است، می‌توانید همه‌ی تصاویر و فیلم‌های تکراری (و زشت) خود را حذف کنید تا جا برای عکس‌های جدید و بهتر باز شود. هنگامی که به مقصد رسیدید، بدون آنکه نگران پر بودن حافظه گوشی باشید می‌توانید عکس‌های جدید بگیرید.

۴. موزیک گوش کنید

از آنجا که موسیقی بخشی از زندگی روزمره ما محسوب می‌شود، تقریبا اغلب اوقات موزیکی در پس زمینه‌ی گوشی‌مان در حال پخش است. هنگامی که حالت پرواز گوشی فعال است، موزیک گوش کردن یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم و از آن لذت ببریم. اگر اپلیکیشن‌های موزیک پلیر آفلاین در گوشی خود نصب کرده‌اید، موزیک و دیگر فایل‌های صوتی مانند، پادکست و … به صورت آفلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

۵. یادگیری و آموزش زبان

اگر در حال پرواز هستید و airplane mode را فعال کرده‌اید، احتمالا به جایی می‌روید که زبان آنجا را بلد نیستید. اگر می‌خواهید از آن دسته توریست‌هایی که انتظار دارند همه انگلیسی صحبت کنند نباشید، می‌توانید در طول پرواز خود چند عبارت مهم و کاربردی را یاد بگیرید. برای این کار باید برنامه‌های آموزش زبان که دارای دوره‌های آفلاین هستند را دانلود کنید.

11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توان انجام داد

۶. محتوای مورد نظر خود را دانلود کنید

در بسیاری از پلتفرم‌های پخش ویدیو، مثل Netflix شما می‌توانید ویدیویی را دانلود کرده و بعد آن را هنگام فعال بودن حالت پرواز گوشی به صورت آفلاین تماشا کنید. قبل از یک پرواز طولانی، می‌توانید محتواهای سرگرم کننده مورد علاقه خود را دانلود کنید و پس از بلند شدن هواپیما آن‌ها را تماشا کنید. حتی می‌توانید محتوای مربوط به مقصد پرواز خود را دانلود کنید تا با این کار به راحتی بتوانید با مردم آنجا ارتباط برقرار کنید و اطلاعات بیشتری در مورد مکان‌های دیدنی آن داشته باشید.

۷. در آرامش کامل ورزش کنید

همانطور که می‌دانید اغلب ما برای پیشرفت و حرکت به جلو باید اراده‌ی خیلی قوی داشته باشیم. در این مسیر کوچکترین ناراحتی می‌تواند ما را متوقف کند. برای مثال اگر تصمیم دارید ورزش کنید اما نوتیفیکیشن‌های گوشی شما را از ورزش کردن باز می‌دارند، بهتر است که هنگام ورزش کردن گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهید.

۸. اپلیکیشن‌های بلااستفاده را حذف کنید

افرادی که حافظه گوشی‌شان قابل ارتقاست، برایشان فرقی نمی‌کند که چه تعداد اپلیکیشن در گوشی آن‌ها وجود دارد. اما باید بدانید که برای جلوگیری از مسائل امنیتی بهتر است فقط برنامه‌هایی که مرتبا از آن‌ها استفاده می‌کنید را در گوشی خود نگه دارید. وقتی از برنامه‌ها به طور مرتب استفاده نکنیم، متوجه نمی‌شویم که آن‌ها به‌روزرسانی نشده‌اند که این مسئله می‌تواند مورد سو استفاده‌ی هکرها قرار بگیرد. پس هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توانید از این فرصت برای حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری استفاده کنید.

۹. بازی‌های آفلاین نصب کنید

هنگامی که گوشی شما روی حالت airplane mode قرار دارد، می‌توانید گیم‌هایی که نیاز به اینترنت ندارد را نصب و با آن‌ها بازی کنید. بنابراین، اگر مسیر سفر شما با هواپیما یا اتوبوس کمی طولانی است، می‌توانید بدون نیاز به اینترنت با این بازی‌های آفلاین خود را سرگرم کنید و لذت ببرید.

11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توان انجام داد11 کاری که هنگام فعال کردن حالت پرواز می‌توان انجام داد

۱۰. کتاب‌های الکترونیکی بخوانید

با رواج پیدا کردن کتاب‌های الکترونیکی، تعداد کاربرانی که از گوشی‌های خود برای کتاب خواندن استفاده می‌کنند نیز افزایش یافت. نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های بی‌شمار شما را از دنیای مورد علاقه‌تان دور می‌کنند. به بیان ساده‌تر اگر می‌خواهید بالاخره کتابی را که یک سال پیش خریداری کرده‌اید به پایان برسانید، حالت پرواز دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

۱۱. مدیتیشن کنید

در دنیای مدرن ما همه چیز سریع اتفاق می‌افتد و هر چیزی می‌تواند توجه ما را به خود جلب کرده و حواس ما را پرت کند. با این حال، بهتر است دست نگه دارید و به فکر خود باشید. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید با استفاده از حالت airplane mode مدتی حواستان را به خودتان اختصاص دهید. از این رو می‌توانید برنامه‌های مدیتیشن آفلاین را دانلود کرده و پس از فعال کردن حالت پرواز از آن‌ها برای تمرکز و بهتر شدن حال خود استفاده کنید.

قابلیت حالت پرواز در گوشی از آنچه فکر می‌کنید مفیدتر است

هنگامی که شما گوشی خود را روی حالت پرواز قرار داده‌اید اگر با شما تماس گرفته شود، شما هیچ یک از آن تماس‌ها را نخواهید دید. اما در مورد پیام‌ها باید گفت که دریافت یا عدم دریافت آن‌ها بستگی به مدت زمانی که گوشی را روی حالت پرواز قرار داده‌اید و نحوه عملکرد ارائه دهنده شبکه شما دارد.

بنابراین، این ویژگی تنها برای استفاده در هواپیما ایجاد نشده است و از آن می‌توان در زندگی روزمره استفاده کرد. فعال کردن حالت پرواز به نوعی به شما کمک می‌کند تا روی زمان، تمرکز و انرژی خود کنترل داشته باشید. همانطور که می‌دانید تولیدکنندگان حوزه فناوری برای کنترل زمان به غیر از airplane mode قابلیت‌های دیگری مثل حالت مزاحم نشوید (do not disturb mode) و حالت تمرکز (focus mode) را ارائه کرده‌اند.

https://www.makeuseof.com/things-you-can-do-airplane-mode/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته