برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی


برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

گجت نیوز امسال تولید کنندگان گوشی از اپل و سامسونگ گرفته تا شرکت‌های چینی روی افزایش کیفیت دوربین گوشی‌هایشان تمرکز کرده بودند. بیایید نگاهی به برترین دوربین های موبایل سال 2021 بیندازیم. انتخاب یک گوشی هوشمند بالارده دوربین محور به هیچ وجه کار آسانی نیست. انتخاب نهایی به اولویت شما در عکاسی بستگی دارد. برخی افراد می‌خواهند... نوشته برترین...

امسال تولید کنندگان گوشی از اپل و سامسونگ گرفته تا شرکت‌های چینی روی افزایش کیفیت دوربین گوشی‌هایشان تمرکز کرده بودند. بیایید نگاهی به برترین دوربین های موبایل سال ۲۰۲۱ بیندازیم.

انتخاب یک گوشی هوشمند بالارده دوربین محور به هیچ وجه کار آسانی نیست. انتخاب نهایی به اولویت شما در عکاسی بستگی دارد. برخی افراد می‌خواهند در حاکت پیش فرض دوربین گوشی بهترین عکس‌ها را بگیرند و برخی دیگر هم تصاویر پرتره و یا سلفی برایشان اهمیت زیادی دارد. کاربرانی هم هستند که علاقه زیادی به لنز زوم تله فوتو دارند یا اینکه فیلم برداری برایشان از همه چیز مهم‌تر است.

از میان گزینه‌های بسیار زیادی که ادعای عملکرد قوی در بخش دوربین‌ دارند، تنها گوشی‌ های کمی هستند که در سناریو‌های واقعی خوب ظاهر می‌شوند. کاربرانی که به عکاسی اهمیت می‌دهند هم همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند. به همین خاطر ما در اینجا برترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۲۱ را گردآوری کرده‌ایم. هیچکدام از این گوشی‌ها شما را ناامید نخواهند کرد.

برترین دوربین های موبایل ۲۰۲۱

اپل آیفون ۱۳ پرو مکس

برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

سری آیفون ۱۳ اپل با فاصله زیاد برترین دوربین های موبایل را در خود جای داده است و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز به عنوان بزرگرترین و قوی‌ترین عضو این سری توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در بخش عکاسی و فیلم برداری دارد.

پرچمدار اپل از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (گشودگی دیافراگم f/1.5 و اندازه پیکسل ۱.۹ میکرومتر)، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8) و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (f/2.8) با توانایی بزرگنمایی ۳ برابری اپتیکال بهره می‌برد. از دوربین فوق عریض هم می‌توان به عنوان لنز ماکرو استفاده کرد. عملکرد این دوربین در حالت ماکرو کم‌نظیر است.

نکات مثبت

اکسپوژر دقیق و گستره داینامیک بالا در ویدیو‌هاتخمیق عمق عالی در حالت بوکهوایت بالانس (تراز سفیدی) عالی و گستره فوکوس زیاد

نکات منفی

کمی نویز در هنگام فیلم برداری در نور کم

اپل سال گذشته با عرضه سری آیفون ۱۲ استاندارد‌ها را بالا برد و امسال نیز با عرضه آیفون ۱۳ پرو مکس باز هم همین کار را کرد. در نهایت می‌توان گفت که به لطف توانایی عکاسی بالا در شرایط نوری کم، حالت پرتره بهبود یافته و نرم افزار تصویر برداری محاسباتی عملکرد نماینده اپل فوق‌العاده است و شما چیزی برای گله کردن نخواهید داشت.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

عملکرد دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا مطابق با انتظارات نبود؛ اما گلکسی اس ۲۱ اولترا شرایط را بار دیگر به نفع سامسونگ تغییر داد. این گوشی با مجموعه دوربین‌هایی که دارد، روی کاغذ هر رقیبی را شکست می‌دهد.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (گشودگی دیافراگم f/1.8)،‌ دوربین فوق‌ عریض ۱۲ مگاپیکسلی (f/2.2)، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (f/2.4) با توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری و دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی (f/4.9) با توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده کرده است.

نکات مثبت

گستره داینامیک وسیع و سطح اکسپوژر خوبفوکوس خودکار دقیقردیابی دقیق سوژه در ویدیو

نکات منفی

نویز و نوردهی کم در هنگام فیلم برداری در شرایط نوری کمگاهی اوقات در حالت HDR ناپایداری اکسپوژر مشاهده می‌شود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا با حالت‌های تصویر برداری زیادی از جمله «نمای کارگردان» همراه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد به صورت همزان با دوربین‌های عقب و جلو فیلم برداری کند. این گوشی که یکی از برترین دوربین های گوشی ۲۰۲۱ را دارد می‌تواند با کیفیت ۸K فیلم برداری کند که برای تولید کنندگان محتوا ایده‌آل است. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نیز می‌تواند به راحتی علافه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی را به خود جذب کند.

شیائومی می ۱۱ اولترا

برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

شیائومی با عرضه می ۱۱ اولترا نام خود را در میان برترین دوربین های موبایل ۲۰۲۱ جای داد. این گوشی آن چنان با دست پر وارد رقابت شده که حتی توانسته در زمره سه گوشی برتر دوربین محور جای گیرد.

سیستم دوربین سه‌گانه این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌العاده بزرگ ۱/۱.۱۲ اینچی ایزوسل GN2 سامسونگ (f/1.95)، دوربین فوق‌ عریض ۴۸ مگاپیکسلی (f/2.2) که می‌تواند به عنوان دوربین ماکرو نیز ایفای نقش کند و لنز تله‌ فوتو ۴۸ مگاپیکسلی (f/4.1) با توانایی زوم اپتیکال ۵ برابری تشکیل شده است.

نکات مثبت

جزئیات بالا در تصاویر ثبت شده با دوربین تله فوتوفوکوس خودکار دقیق در هنگام عکاسیردیابی روان سوژه در هنگام فیلم برداری

نکات منفی

گستره داینامیک محدود در شرایط نوری کمبرخی اشکالات در هنگام فیلم برداری

دوربین این گوشی واقعا توانمند است. تصاویر ثبت شده طبیعی و با جزئیات بالا هستند و حتی در شرایط نوری کم نیز کیفیت تصویر برداری عالی است. به لطف استفاده از حسگر بزرگ افکت بوکه مسحور کننده است و در تصاویر پرتره نیز عمق میدان کم‌نظیری را شاهد هستیم.

از آنجایی که Xiaomi Mi 11 Ultra یک گوشی پرچمدار است، می‌تواند با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۸K فیلم برداری کند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم به خوبی برای ارائه تصاویر واضح آماده است.

ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس

برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

درست است که ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس همانند دیگر گوشی‌های حاضر در این لیست در مرکز توجهات قرار ندارد؛ اما از دوربین‌های بسیار خوبی بهره می‌برد که می‌توانند در بخش تصویر برداری در حد و اندازه رقبایی همچون آیفون ۱۳ پرو ظاهر شوند و حتی در برخی مواقع از آن پیشی گیرند.

دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی (f/1.6) مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد که واقعا کم‌نظیر است. دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی (با توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری) این گوشی نیز از فناوری OIS بهره می‌برند.

نکات مثبت

لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در تمامی دوربین‌های پشت گوشیکاهش نویز عالی در هنگام فیلم برداری در شرایط نوری کم

نکات منفی

گاهی اوقات شاهد نوردهی زیاد و هاله‌ای در تصویر هستیم.

اگر می‌خواهید یکی از برترین دوربین های موبایل را در اختیار داشته باشید و تمایلی هم به خرید گلکسی اس ۲۱ اولترا ندارید، بهتر است نگاهی به گوشی جذاب ویوو بیندازید. میزان بزرگنمایی این گوشی واقعا تحسین برانگیز است و در مقایسه با سایر دستگاه‌های حاضر در این لیست در حفظ وضوح و رنگ‌ها عملکرد پایداری دارد. همچنین عملکرد ویوو در توسعه نرم افزار پردازش نهایی و بازتولید رنگ‌ها فوق‌العاده بوده است.

وان پلاس ۹ پرو

برترین دوربین های موبایل در سال 2021؛ چشم‌های عقاب دیجیتالی

کسانی که می‌خواهند یک رابط کاربری بی‌نقص را در کنار یک دوربین قدرتمند در گوشی هوشمند خود داشته باشند، بهتر است وان پلاس ۹ پرو را تهیه کنند. این گوشی اندرویدی از تخصص Hasselblad برای بهبود کیفیت دوربین استفاده کرده است. پردازش نهایی تصویر استثنایی است و تصویر‌ برداری در شرایط نوری کم نیز خوب به حسال می‌آید.

نکات مثبت

نوردهی مناسب به سورژه و تخمین عمق دقیقگستره داینامیک وسیع و وایت بالانس فوق‌العاده

نکات منفی

کاربران ممکن است در هنگام نور پس زمینه شدید با مشکل clipping مواجه شوند.مشکل فریم جا مانده در هنگام فیلم برداری

این گوشی به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی (f/1.8)، لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی (f/2.4) با توانایی زوم ۳.۳ برابری اپتیکال، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی (f/2.2) با طراحی لنز فری فرم و لنز مونوکروم ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. وان پلاس ۹ پرو هم دارای تنظیمات دستی خیلی پیشرفته در بخش دوربین است و هم برای علاقه‌مندان به عکاسی سریع با حالت خودکار گزینه مناسبی است.

کیفیت ویدیو‌های ضبط شده با این گوشی به ۸K می‌رسند و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌العاده این گوشی نیز می‌تواند یک گزینه مناسب برای ثبت خاطراتتان باشد.

جمع‌بندی

اگرچه گوشی‌های فوق برترین دوربین های موبایل ۲۰۲۱ را در اختیار دارند؛ اما نباید گوشی پیکسل ۶ پرو را نیز از یاد برد که قرار است سه‌شنبه معرفی شود. دستگاه‌های پیکسل معمولا به خاطر توانایی تصویر برداری بالای خود معروف هستند و پرچمدار آینده این شرکت نیز قطعا می‌خواهد همین مسیر را ادامه دهد.

گفته می‌شود پیکسل ۶ با تغییرات زیادی همراه شده است و بدون شک در آینده‌ می‌تواند در زمره بهترین گوشی‌های دوربین محور قرار گیرد. در هر حال هرکدام از گوشی‌های فوق‌ عملکرد بسیار خوبی در بخش عکاسی و فیلم برداری دارند و می‌توانند شما را راضی کنند. همچنین علاوه بر دوربین از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی نیز بهره می‌برند که سبب می‌شود از همه نظر به گزینه‌هایی ایده‌آل تبدیل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر