تظاهرات گسترده مردم السالوادور به سیاست‌های بیت کوینی دولت


تظاهرات گسترده مردم السالوادور به سیاست‌های بیت کوینی دولت

هزاران نفر در اعتراض به سیاست‌های استبدادی دولت السالوادور و به منظور ابراز خشم خود به دلیل افزایش تورم در این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مردم السالوادور به سیاست‌های نایب بوکل، رییس جمهور این کشور اعتراض کرده و دست به تظاهرات گسترده زدند.

معترضان رسماً اعلام کردند این تظاهراتی علیه دولت نایب بوکل و سیاست‌های اخیر وی در این کشور است. آنها معتقد هستند رییس جمهور السالوادور قصد دارد افراد تحت حمایت خود را به عنوان قضات دیوان عالی این کشور برگزیده و قوانینی جدید برای خرید رمز ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین وضع کند.

نمایندگانی از احزاب مختلف، گروه‌های طرفدار حقوق زنان، سازمان‌های حقوق بشری و احزاب سیاسی در این تظاهرات حضور داشتند. بسیاری از این معترضان معتقدند رواج خرید و فروش رمز ارز‌های دیجیتال در کشور از جمله بیت کوین مخالف دموکراسی و یک کلاهبرداری دولتی است.
معترضان همچنین به مجسمه بوکل در یکی از میدان‌های اصلی السالوادور آسیب زدند.

السالوادور نخستین کشوری در جهان است که رمز ارز بیت کوین را به عنوان پول به رسمیت شناخته است. دولت بوکل می‌گوید خرید و فروش از طریق بیت کوین می‌تواند تا حد زیادی به احیای اوضاع اقتصادی در این کشور منجر شود، ولی بسیاری در داخل کشور مخالف این نظر دولت هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟