امنیت ملت‌های مسلمان با خروج آمریکا از غرب آسیا فراهم خواهد شد


امنیت ملت‌های مسلمان با خروج آمریکا از غرب آسیا فراهم خواهد شد

تهران- ایرنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محکوم کردن حوادث تروریستی در قندوز و قندهار افغانستان اعلام کرد: افکار عمومی جهان باور دارد با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم افغانستان اعلام کرد: بار دیگر اخبار کشتار وحشیانه و غیرانسانی مردم بی‌گناه افغانستان به دست عوامل تروریستی داعش مورد حمایت آمریکای جنایتکار، غمی بزرگ بر دل مسلمانان و آزادگان جهان نشاند.

این شورا افزود: فاجعه غمبار و جانسوز ترور کشتار مردم، این بار در قندوز افغانستان آن هم در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت بزرگ اسلامی، موجب جریحه دار شدن مجدد قلوب و مایه خشم انقلابی میلیون ها مسلمان و آزاده در سطح جهان شد که دیری نمی پاید این آتش و خشم انقلابی مسلمانان جهان، دامان غرق در خون بی گناهانِ آمران، عاملان و مسببانش را سخت بگیرد.

بی‌تردید تکرار این گونه جنایات هولناک، آن هم در شرایطی که آمریکا به ظاهر از افغانستان خارج شده، بیش از همه متوجه آمریکای جنایتکار بوده و سردمداران کاخ سفید را متهم و مسبب اصلی آن نشان می دهد که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود با حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی، درصدد القای گزاره بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.

این شورا افزود: رژیم تروریستی و تروریست پرور ایالات متحدۀ آمریکا و همپیمانان کاخ‌سفید بایستی به جنگ افروزی‌ها و کینه توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی به ویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ چرا که افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم افغانستان از مسئولان این کشور و تمام مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر خواست با تحقیق و بررسی پیرامون این جنایت ها و شناسایی و مجازات جدی عاملان و مسببان آن، از تکرار این گونه فجایع تلخ و جانکاه جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان از استان قندهار گزارش دادند در انفجار ظهر جمعه (۲۳ مهر ۱۴۰۰) در مسجد فاطمیه ۳۳ تن کشته و ۵۳ تن دیگر زخمی شدند. همچنین بر اثر یک انفجار دیگر شانزدهم مهر ۱۴۰۰ در مسجدی در ولایت قندوز در شمال افغانستان ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. مسئولان محلی گفتند دست‌کم ۵۰ نمازگزار در این رویداد کشته و بیش از ۱۰۰ نفر براثر این انفجار زخمی شدند. شاخه خراسان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله ها را برعهده گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تیم ملی کشتی فرنگی در قرقیزستان ماندنی شدند