رفع تحریم‌های ایران نخستین‌گام برای شروع مذاکرات هسته‌ای است


رفع تحریم‌های ایران نخستین‌گام برای شروع مذاکرات هسته‌ای است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی، لغو تحریم‌ها علیه ایران و اجرای تعهدات هسته‌ای از سوی آمریکا و اروپا را نخستین گام برای شروع مذاکرات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» روز دوشنبه درباره آغاز مذاکرات ایران با طرف‌های غربی به خبرنگاران، گفت: برای بازگشت به توافق هسته‌ای، توپ در زمین غربی‌ها است و بازگشت به توافق هسته‌ای درباره آنهایی صادق است که از این توافقنامه خارج شده‌اند یا از انجام تعهدات شانه خالی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند. البته اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجگیری میان ایران و ۱+۴ دارد باید مفروضش این باشد که تمام تقصیر بن‌بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروییکای اروپایی است.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: بدیهی است لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی آمریکا و اروپا، نخستین گام برای شروع مذاکرات است. البته آنهایی که در داخل با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش «جاده صاف کن» را برای غربی‌ها دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل