اتفاقات 13 آبان به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید


اتفاقات 13 آبان به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید

امام جمعه تبریز گفت: فداکاری‌ها، رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های جوانان ایران در برابر استکبار و استبداد از ابعاد گوناگون بسیار مهم است چراکه اتفاقات 13 آبان به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در نشست هماهنگی برگزاری مراسم ۱۳ آبان و سالگرد شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبائی اظهار کرد: چنین روزها وقایعی نباید به دست فراموشی سپرده شوند.

وی یوم الله ۱۳ آبان را در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و فراموش ناشدنی دانست و گفت: تبعید امام راحل (ره)، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران جزو وقایع بسیار مهم تاریخ معاصر ایران است.

وی افزود: حوادث یاد شده سبب زوال رژیم منحوس پهلوی و نیز افزایش انزجار آحاد مردم آزاده جهان از آمریکای جنایت کار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شهادت آیت الله قاضی طباطبایی را نیز یکی از مهمترین حوادث تلخ تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: این شهید والامقام در حقیقت خمینی آذربایجان بود و تمام تظاهرات و اقدامات ضد ستمشاهی توسط ایشان رهبری و هدایت می شد.

امام جمعه تبریز به موضوع برگزاری آیین‌های مربوط به ۱۳ آبان اشاره و اضافه کرد: برگزاری این مراسم در سالجاری به دلیل فروکش کردن موج کرونا و نیز تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه و به خصوص در کشورهای اسلامی از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید همه دستگاه های اجرایی و آحاد مردم با حساسیت ویژه‌ای در این آیین‌ها شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت، پشتیبانی و دوستی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان را دیرینه و در تاریخ ماندگار خواند و بیان کرد: ملت‌های آذربایجان و ایران در طول تاریخ باهم برادر بوده‌اند و روح هر دوی این ملت‌ها یکی است و نباید هیچ کسی بر این اشتراکات و علایق ضربه بزند.

آل هاشم شرایط افغانستان و حملات تروریستی اخیر در این کشور علیه مسلمانان و شیعیان را نمونه‌ای از تحولات مهم منطقه خواند و با بیان اینکه دشنمان اسلام در پی ایجاد و تقویت داعش در منطقه هستند، یادآور شد: اینکه این حملات تروریستی و کشتار وسیع مسلمانان در آستانه هفته وحدت بین شیعه و اهل تسنن روی می‌دهد، جای تامل دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه با ارائه گزارشی از اقدمات این شورا برای برگزاری مراسم ۱۳ آبان و سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبائی، از فعالیت چند کمیته تخصصی در این زمینه خبر داد.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری اظهار کرد: تمامی برنامه های یوم الله ۱۳ آبان توسط ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و طبق رنگ بندی شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در