وضعیت بهداشتی و کرونایی زندان مرکزی تبریز مطلوب است


وضعیت بهداشتی و کرونایی زندان مرکزی تبریز مطلوب است

دادستان مرکزی آذربایجان شرقی از وضعیت بهداشتی و سلامتی و همچنین مراقبت‌های کرونایی زندان مرکزی تبریز را مطلوب دانست.

بابک محبوب علیلو در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز، با بیان اینکه وضعیت بهداشتی، مراقبت‌های کرونایی و تامین حقوق شهروندی در زندان مرکزی تبریز مطلوب است، اظهار کرد: با تلاش و همت مسئولان زندان و همکاران حوزه نظارت بر زندان طبق برنامه کلینیک سلامت و بیماریابی، زندانیان مورد معاینه و سطح سنجی سلامت قرار گرفته و با تشکیل پرونده بهداشتی وضعیت روحی و جسمی آنان تحت مراقبت‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: این امر موجب مدیریت خوب بحران کرونا در زندان مرکزی شهر تبریز شده و آسیب و مشکل جدی در ایام کرونایی تاکنون در این محل رخ نداده است.

محبوب علیلو با اشاره به وضعیت زندانیان بیمار و موضوع استفاده این قبیل مددجویان از تسهیلات قانونی گفت: زندانیان دارای بیماری صعب العلاج و یا بیمارانی که امکان درمان آنان در مجموعه بهداری زندان میسر نیست، با نظر پزشک زندان و تصویب شورای طبقه بندی از مرخصی درمانی، تعلیق مجازات و سایر نهادهای ارفاقی و تسهیلات قانونی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زندانیان در کنار تحمل مجازات و کیفر ارتکابی به عنوان شهروندان جامعه حق دارند از خدمات بهداشتی رفاهی، اصلاحی و تربیتی در داخل زندان‌ها برخوردار شوند.

محبوب علیلو هدف از بازدیدهای مستمر از زندان‌ها را اطلاع بی‌واسطه از وضعیت نگهداری زندانیان، اطمینان از تامین حقوق شهروندی، ارائه هر چه بهتر خدمات رفاهی و اقامتی عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که به هر دلیلی محکوم به حبس شده و راهی زندان می شوند، در کنار تحمل مجازات و کیفر ارتکابی، باید به عنوان شهروند از خدمات بهداشتی رفاهی، اصلاحی و تربیتی مناسب در داخل زندان‌ها برخوردار شوند.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای مدون برنامه‌ای، طی بازدیدهای غیرمترقبه وضعیت بخش‌های مختلف زندان تحت رصد و نظارت است تا اطمینان حاصل شود که زندانیان غیر از تحمل مجازات تعیین شده، مشکل دیگری را نداشته باشند.

دادستان مرکزی آذربایجان شرقی گفت: زندانیان در مدت زمان تحمل حبس تحت پوشش برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار گرفته و به مسیر بازگشت عزتمندانه به جامعه هدایت شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حمید عباس‌زاده، مدیر زندان مرکزی تبریز نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی رییس کل دادگستری، دادستانی مرکز استان و مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از برنامه های مختلف زندانبانی، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت های بهداشتی و رفاهی، برنامه ‌های متنوعی با هدف توانمندسازی، اشتغال و حرفه آموزی، تنبه و بیداری مجرمین و ایجاد انگیزه و اراده قوی برای توبه و انابه با لحاظ نوع جرم و سن زندانیان اجرا می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا