کتابخانه تخصصی نابینایان و ناشنوایان در بیرجند راه‌اندازی می‌شود


کتابخانه تخصصی نابینایان و ناشنوایان در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه تخصصی نابینایان و ناشنوایان مطابق استانداردهای لازم در محل کتابخانه محمدتقی کریم‌پور بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

محمود حاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بخش به امکانات و تجهیزات روز کشور مجهز شده و درخصوص معیارهای استاندارد مورد نیاز با اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: برای کتابخانه نابینایان و ناشنوایان ۱۰۰ متر مربع زیربنا را اختصاص دادیم که با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در هفته کتاب و کتابخوانی آبان‌ امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: نابینایان زیادی در مناطق مختلف استان داریم که دسترسی به کتابخانه تخصصی مرکز استان را ندارند و به دنبال راه‌اندازی پیک کتاب برای این افراد با همکاری اداره کل پست هستیم.

وی افزود: شرکت پست قانونی دارد که ارسال مرسولات تا هفت کیلوگرم برای نابینایان رایگان است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل پست خراسان جنوبی امضا خواهیم کرد که نابینایان کتاب‌های مورد نیاز خود را از طریق تماس تلفنی به ما اعلام می‌کنند و ما از طریق پست کتب درخواستی نابینایان را برایشان ارسال خواهیم کرد.

حاجی اظهار داشت: هدف ما از اجرای طرح این است که خدمت را به درب خانه نابینایان ببریم تا آنان هم از ظرفیت کتابخانه تخصصی مرکز استان بهره‌مند شوند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان دارای ۸۱ کتابخانه عمومی و ۹۹۱ هزار و ۹۵۷ نسخه کتاب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !