گزارش تفریغ بودجه سال 99 استانی بزودی به مجلس ارسال می‌شود


گزارش تفریغ بودجه سال 99 استانی بزودی به مجلس ارسال می‌شود

تهران- ایرنا-مدیر کل تلفیق و تدوین تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 99 به صورت کلی تهیه شده است و بزودی این گزارش در دو بخش دستگاهی و استانی تدوین و به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد طلوعی» در گفت‌وگویی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ استانی دیوان محاسبات، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ به صورت کلی تهیه شده است و بزودی این گزارش در دو بخش دستگاهی و استانی تدوین و به مجلس ارسال خواهد شد.

مدیر کل تلفیق و تدوین تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور تصریح کرد: دیوان محاسبات کل کشور مانند هر سال گزارش تفریغ را در بخش‌های مختلف برای مجلس، دولت و سایر مراجع نظارتی ارسال خواهد کرد.

طلوعی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی براینکه بودجه سال ۱۴۰۱ براساس آمایش سرزمینی تنظیم خواهد شد، اظهار کرد: بودجه ریزی براساس آمایش سرزمینی موضوعی بسیار مهم است که می‌تواند ظرفیت های استانی را شناسایی و با توجه به آن اعتبار را تخصیص دهد، قطعا این نحوه بودجه‌ریزی بسیار تاثیرگذار است و می تواند در توسعه متوازن در کشور و ایجاد عدالت تاثیر بگذارد.

وی در خصوص گلایه مندی برخی نمایندگان مجلس به عدم تخصیص بودجه های استانی در زمان مناسب و به میزان عادلانه، تصریح کرد: بررسی گزارش تفریغ بودجه استانی نیز می‌تواند در امر بودجه‌ریزی در سال آینده راهگشا باشد و براساس نیاز و نحوه هزینه کردها بودجه برای مسایل مهم استانی تخصیص پیدا کند و در این حوزه نمایندگان مجلس به مسایل نگاه ملی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !