دبیرخانه حفاظت از تالاب حله استان بوشهر فعال شد


دبیرخانه حفاظت از تالاب حله استان بوشهر فعال شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دبیرخانه حفاظت از تالاب حله این استان با هدف اجرای برنامه‎‌های حفاظتی این منطقه فعال شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در آیین بازگشایی این دبیرخانه افزود: طرح مدیریت جامع زیست محیطی تالاب حله در شورای برنامه ریزی استان بوشهر مصوب شده که این مهم دستاوردی مهم برای حفاظت از این تالاب است.

وی بیان کرد: رویکرد این طرح استفاده پایدار از تالاب حله برای جوامع محلی و برنامه ریزی برای معیشت پایدار مردم بومی است که همه مفاد آن تدوین و منتشر شده است.

قلی نژاد اظهار داشت: علاوه بر این موضوع مهم دیگر حقابه زیست محیطی تالاب حله است که تلاش می‌شود در این برنامه به صورت درخوری به آن پرداخته شود.

وی عنوان کرد: خطر خشک شدن این تالاب، تبدیل آن به یکی از کانون‌های ریزگرد و گردوغبار در شهرستان بوشهر خواهد بود.

معاون فرماندار بوشهر نیز گفت: در راستای حفاظت از تالاب حله باید ارتباط پایداری بین تالاب و مردم برقرار شود.

مسعود شیرافکن افزود: در این مدیریت زیست محیطی تالاب حله باید به مسئولیت پذیری اجتماعی توجه ویژه داشت و با دبیرخانه تالاب برخورد اداری صورت نگیرد.

منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد.

گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهوردر این منطقه دیده می‌شوند.

پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی