اصناف شمیرانات طی 6 ماه افزون بر 5 میلیارد تومان جریمه شدند


اصناف شمیرانات طی 6 ماه افزون بر 5 میلیارد تومان جریمه شدند

تهران- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات گفت: در بازرسی‌های 6 ماهه نخست سال جاری از واحدهای صنفی این شهرستان، یکهزار و 176 پرونده تخلف تشکیل و اصناف متخلف 52 میلیارد و 42 میلیون و 69 هزار و 600 ریال جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

علی میرموسوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۳۲۹ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: عمده بازرسی‌ها توسط گشت‌ مشترک (بازرسان صمت، اتاق اصناف، فرمانداری، تعزیرات، بهداشت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نیروی انتظامی) با اتحادیه‌های ذیربط در حوزه مواد غذایی، نانوایی، مرغ، گوشت قرمز و همچنین بنا به مقتضیات زمانی مانند اجرای طرح‌های نظارتی اقلامی مانند پوشاک، کیف، کفش، لوازم التحریر، میوه و تره‌بار، لوازم آرایشی و بهداشتی و قنادی‌ها بوده است‌.

میرموسوی خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۸۴ مورد بازرسی‌، ۳۰۸ مورد پرونده‌ تخلف و ۶۰۰ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال جریمه مربوط به نانوایی‌ها است‌.

به گفته رئیس صمت شمیرانات، عمده تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی این شهرستان مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب بوده است.

وی با اشاره به دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری، گفت: طی ۶ ماه اول امسال مجموعاً تعداد ۸۸۳ مورد شکایات مردمی دریافت شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۶ درصدی داشته است؛ از این تعداد ۷۴ مورد آن حضوری بوده که پس از دریافت شکایت‌ بلافاصله توسط بازرسان اداره مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

رئیس صمت شمیرانات با اشاره به تنظیم بازار شهرستان بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری مقدار یکهزار و ۶۵۶ تن کالای اساسی شامل ۳۱۰ تن برنج هندی، ۵۰ تن برنج تایلندی، ۲۰ تن برنج پاکستانی، ۲۷۵ تن شکر، ۲۶ تن روغن ویژه صنوف، ۲۰ تن مرغ منجمد و ‌۹۷۳ تن مرغ گرم جذب و در بازار هدف در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به حوزه اشتغال‌زایی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۱۶ درصدی، یکهزار و ۳۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند.

میرموسوی در خصوص معادن شمیرانات اظهار داشت: در مدت مذکور میزان حقوق دولتی وصول شده ۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۵۳ ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش داشته است؛ همچنین در ۶ ماهه سال جاری ۱۸ مورد بازدید از معادن سطح شهرستان و ۲ پروانه بهره‌برداری تمدید شد.

وی بیان داشت: واحدهای دارای پروانه کسب در سال‌ جاری به ۹ هزار و ۳۵۵ واحد و تعداد واحدهای فاقد پروانه کسب از ۳ هزار و ۷۱۵ واحد به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده است.

رئیس صمت شمیرانات یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری، طی برگزاری مستمر جلسات کارگروه ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، نظارت‌های مستمر اداره صمت و اتاق اصناف بر نحوه صدور پروانه کسب، اجرای گشت‌های مشترک نوبه‌ای و ارزیابی عملکرد اتحادیه‌های صنفی و همچنین بازرسی از اتحادیه‌های صنفی توسط کمیته تخصصی کارگروه مذکور و کمیسیون نظارت بر اصناف، صدور پروانه کسب نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ به میزان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

میرموسوی با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای گشت‌های مشترک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان داشت: واحدهای بازرسی و نظارت اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی طی گشت‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت از یکهزار و ۵۶۰ واحد صنفی بازدید داشته و ضمن ارائه تذکرات لازم، با ۴۰۲ واحد متخلف برخورد قانونی اعمال شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اولویت ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، پیگیری‌های لازم توسط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون نظام صنفی نسبت به سال گذشته از تعداد ۹۱۲ مورد به یکهزار و ۳۹۲ مورد صورت گرفت.

رئیس صمت شمیرانات، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

شمیرانات دارای ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است.

این شهرستان متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟