سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین


آیا می دانید چگونه می توانیم با داشتن سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین داشته باشیم . همانطور که می دانید سفر کردن انسانها می تواند بسیار برای زمین مضر باشد و آسیب زیادی بزند . درحالی که مسافرت به ما می آموزد که از دنیا و تنوع فوق العاده اش آن قدردانی کنیم […]

آیا می دانید چگونه می توانیم با داشتن سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین داشته باشیم . همانطور که می دانید سفر کردن انسانها می تواند بسیار برای زمین مضر باشد و آسیب زیادی بزند . درحالی که مسافرت به ما می آموزد که از دنیا و تنوع فوق العاده اش آن قدردانی کنیم . پس از چه راهی می توانیم این آسیبها را به حداقل رسانده و سفری ایمن هم برای خود و هم برای زمین داشته باشیم . همه ما باید میزان انتشار کربن خود را کاهش دهیم و از کره زمین مراقبت بیشتری داشته باشیم. تا مطمئن شویم که به تنها خانه مان آسیب های جبران ناپذیری وارد نمی کنیم.با ما همراه باشید تا با رعایت نکات زیر آرامشی دو چندان داشته باشید .

سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین

انتخاب صحیح نحوه حمل و نقل

در مورد انتخاب نحوه ی سفرتان باهوش باشید. واضح است که پرواز سریع تر، راحت تر و حتی ارزانتر از قطار است، اما باعث انتشار دی اکسید کربن بسیار بیشتری نیز میشود. (که باعث تغییرات آب و هوا می شود) و نسبت به دوست قدیمیمان لوکوموتیو، اکسیدهای سمی نیتروژن پمپ می کند.
شما می توانید این روزها با قطار تقریباً به هر جایی بروید، بنابراین پروازتان را با یک سفر ریلی و دیدن منظره های بینظیر جایگزین کنید. در مناطقی مانند اروپا که شبکه های ریلی گسترده و سریعی دارند. قطارهای برقی گزینه های بسیار کم کربن تری هستند – به ویژه در فرانسه، که از انرژی هسته ای برای تولید حدود ۷۵ درصد برق مورد نیازشان استفاده می کنند. و تولید گازهای گلخانه ای بسیار کمتری نسبت به سوخت های فسیلی دارند.

گزینه های سفرتان را با استفاده از وب سایت هایی که انتشار گازهای گلخانه ای را حساب می کنند مانند EcoPassenger مقایسه کنید. و ببینید که با استفاده از قطار به جای پرواز برای سفرتان می توانید ببینید که چقدر در انتشار کربن صرفه جویی می کنید.

اگر در نهایت مجبور به تولید کربن شدید، جبران کنید

همه ما قادر به انتخاب مسیرهای دریایی مانند آقای گرتا تونبرگ که یک فعال محیط زیست بود و تصمیم گرفت به جای پرواز به ایالات متحده، اقیانوس اطلس را بپیماید نیستیم . بعضی اوقات پرواز تنها گزینه ما است. این جاست که مبحث جبران کننده کربن تولیدی مان مطرح می شود. جبران شامل محاسبه مقدار دی اکسید کربن سفرتان و بررسی راهی جایگزین برای حذف یا کاهش و یا کنترل کربن تولیدی سفرتان است.

FlyGRN وبسایتی است که می تواند به شما در محاسبه انتشار گازهای گلخانه ای، یافتن مسیرهای پرواز با کربن کمتر و کمک به کنترل کربن تولیدیتان کمک کند. سایر روش های جبران کننده شامل پروژه های انرژی های تجدید پذیر که توسط گلد استاندارد تأیید شده اند. و برنامه های جنگل زایی که عکسی از درختانی را که شما در کاشت آنها کمک کرده اید برای شما ارسال می کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ راه مناسبی برای محاسبه انتشار دقیق گازهای گلخانه ای شما وجود ندارد. به علاوه حتی با استفاده از بسیاری از طرح های جبران کننده، به ویژه برنامه هایی که درختان را می کارند، “متعادل کردن” واقعی کربن، تا ۲۰ سال بعد از رشد کامل درختان رخ نمی دهد. اما این فعالیت هنوز هم یک کار خوب است، اما، به طور کلی، بهتر است که در وهله اول میزان انتشار کربنتان را محدود کنید.

با جوامع مقصدتان به درستی کار کنید

سالم سفر کردن فقط به معنای کاهش ردپای کربنتان نیست بلکه شامل کمک به جوامعی که برای ساختن آینده ای پایدار تلاش می کنند و شما نیز از آن ها بازدید می کنید نیز می شود. شما می توانید در صورت تحصیل در خارج از کشور در کشور میزبانتان این کار را نیز انجام دهید، سوغاتی هایی را خریداری کنید که بجای واردات، توسط هنرمندان و خالقان محلی تهیه شده اند و خرید در بازارهای محلی را به جای سوپر مارکت های بین المللی انتخاب کنید. به این ترتیب، پولی که خرج می کنید در جامعه محلی باقی می ماند، این رویه اقتصاد آنها را تقویت می کند و از رشد آنها پشتیبانی می کند.
“آهسته سفر کنید، به جای عجله، هنر بازدید از یک یا دو مکان برای مدت طولانی در اطراف برای کشف مکان های مختلف، راهی درخشان برای سفر کمی پایدارتر است.”

سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین

به دنبال بازدید اصولی حیات وحش باشید

دانستن این موضوع ناراحت کننده است، اما بسیاری از تجربه های پرطرفدار سفرهای حیات وحش می توانند تأثیرات منفی بر روی حیوانات داشته باشند. به عنوان مثال، EF اولین شرکت مسافرتی آموزش و پرورش است که با همکاری یکدیگر، حمایت از حیوانات جهانی و اجرای دستورالعملهای جدید برای رفاه حیوانات، اقدام به ایجاد سفرهای دوستانه با حیوانات وحشی می کند. این بدان معناست که سفرها دیگر فعالیتهای مربوط به حیوانات را شامل نمی شوند، مانند تجربه نامناسب بودن سواری بر روی فیل یا شنا با یک دلفین که اغلب با لایه ای پنهان از ظلم به حیوانات همراه است. درعوض، آموزش و تعامل مثبت انسان و حیوان و توریسم حیات وحش سازگار با محیط زیست یک کانون اساسی در این فعالیت خواهد بود.

آهسته و بی عجله سفر کنید

سفر آهسته، هنر بازدید از یک یا دو مکان برای مدت طولانی به جای عجله در اطراف برای کشف مکانهای مختلف با یک حرکت. راهی درخشان برای سفر کمی پایدارتر است. با کاوش کردن با سرعت حلزون، نه تنها پروازهای کمتری خواهید داشت و نه سفرهای طولانی تر که گازهای گلخانه ای را پمپاژ می کنند. بلکه با جوامع و شهرهایی که بازدید می کنید در سطح بسیار عمیق تری نیز آشنا خواهید شد . این باعث می شود هر دو سیاره و برای شما ما مغرضانه نیستیم، اما تحصیل در خارج نیز کاملاً به عنوان مسافرت آهسته حساب می شود.

هوشمندانه غذا بخورید

برای خرید مواد غذایی پایدار دو قانون وجود دارد: خرید محلی و خرید فصلی. کشاورزان اطراف را با خوردن محصولاتشان پشتیبانی کنید و هر زمان که بخواهید از میوه های فصلی خریداری کنید: این کالاها میزان انتشار کربن کمتری از حمل و نقل را دارند زیرا تاکنون جابجا نشده اند. تلاش به نخوردن گوشت نیز می تواندباعث کاهش رد کربن شخصی شما باشد، زیرا صنعت کشاورزی تولید کننده بزرگی از گازهای گلخانه ای است. نیازی نیست که کاملاً گیاهخوار شوید، تنها کاهش مصرف محصولات حیوانی راهی آسان برای ایجاد تفاوت بسیار بزرگ است.

پلاستیک تولیدیتان را کاهش دهید

فقط چند تغییر ساده در روال زندگیتان می تواند به شما کمک کند تا ضایعات پلاستیکیتان را بطور گسترده کاهش دهید. ساده ترین و سریعترین روش سرمایه گذاری در استفاده از بطری آب قابل استفاده مجدد از جنس آلومینیوم است: فقط برای چند دلار بیشتر، هرگز مجبور نخواهید شد یک بطری پلاستیکی یکبار مصرف را خریداری کنید. و حتی می توانید از برنامه هایی مانند Refill برای یافتن نزدیکترین محل آب خوری استفاده کنید.

سفر پایدار راهی برای قدردانی از زمین

چه چیزی در کیفتان است؟

همه ما دوست داریم قبل از سفر لباس هایی را که کاملاً به آنها احتیاج داریم خریداری کنیم. اما آیا هزینه تاثیر محیطی لباس خود را می دانید؟ صنعت مد (یعنی تمام آن فروشگاه های خیابانی که شما عاشق آنها هستید) مسئولیت انبوه گازهای گلخانه ای را بر عهده دارد. به حدی که برخی منابع می گویند تا ۱۰٪ از انتشار کربن در جهان را شامل میشوند. و به دلیل پارچه های ناپایدار باعث ایجاد آلودگی گسترده رودخانه ها شده است. روشهای کشاورزی پنبه رنگرزی و غیر ارگانیک باعث این اتفاق ها خواهد شد.
اما روش های ساده ای وجود دارد که کمدتان کمی دوستدار طبیعت تر شود.

از فروشگاه های خیریه برای وسایل دست دوم استفاده کنید. تا نیازی به تغذیه ‘لباس جدید’ نباشد و کالاهای جدیدی را از خرده فروشان پایدار مانند Rapanui که فقط از پنبه های ارگانیک و رنگهای کم ضرر استفاده می کنند. خریداری کنید. و Econyl، که لباس شنا خود را از پلاستیک بازیافت شده می سازند. علاوه بر این، سبک بسته بندی کنید! هرچه چمدان بیشتری در هواپیما یا قطار به همراه ببرید، سوخت بیشتری برای سفر استفاده خواهد شد.

در انتخاب محل اقامتتان دقت کنید

هنگام برنامه ریزی تعطیلات، خیالی آسوده با عکس های پر زرق و برق هتل های همه چیز تمام و با سطح عالی چشمتان را خواهد گرفت. اما اماکنی از این دست اغلب به دلیل مقادیر شستشوی لباس ها و ملحقات، بسته بندی های پلاستیکی حمام ‘minis’ دارای مصرف آب زیادی هستند و غالباً در سطح بین المللی نیز قرار دارند، بنابراین بیشتر سود آنها کشور را ترک می کند. از سرمایه گذاری مجدد در جامعه محلی.

درعوض در مورد مهمانداران کوچکتر محلی یا هتل بوتیک ها تحقیق کنید. به دنبال آرم های Rainforest Alliance یا شورای گردشگری پایدار جهانی در وب سایت هایشان باشید: گفتنی است برای یک هتل آسان است که بگوید پایدار است. اما داشتن این گواهینامه های شخص ثالث تضمین می کند که آنها واقعا به اصول پایدار باشند. اقامتگاه ها باید ثابت کنند که بسیاری از شیوه های پایدار را اتخاذ می کنند. از به حداقل رساندن ضایعات و تأثیر آنها بر محیط محلی گرفته تا بزرگداشت میراث فرهنگی منطقه و حمایت از ابتکارات حفاظت از حیوانات محلی.

اگر برای مدت طولانی دیگر در جایی اقامت دارید – به عنوان مثال مشغول به کار یا مطالعه یک زبان هستید – زندگی با یک خانواده میزبان یا در یک محل زندگی مشترک را در نظر بگیرید . این تضمین می کند از منابع موجود استفاده می کنید و آنها را با افراد بیشتری به اشتراک می گذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا