ایلان ماسک ‌میهمان نشست فولکس


ایلان ماسک ‌میهمان نشست فولکس

عصر خودرو- مدیرعامل خودروساز آلمانی فولکس از ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا دعوت کرد تا به شکل تماس ویدئویی در جمع 200 نفر از مدیران ارشد فولکس‌واگن حاضر شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، هربرت دییس می‌خواهد سرعت گذار از بنزینی به برقی را در گروه خودروسازی فولکس‌واگن سرعت ببخشد. دییس در پیام توییتری خود در جمع مدیران در مکان آلپاک اتریش حضور ماسک را تایید کرد. بعد از آن روزنامه هاندلزبلات خبر آن را انتشار داد. در این نشست، ایلان ماسک، فولکس‌واگن را با واژه تمثال توصیف کرد و آن را بزرگ‌ترین چالش‌گر تسلا دانست.

همچنین در این روزنامه به نکته دیگری هم اشاره شده است. زمانی که هربرت دییس از ایلان می‌پرسد، چه چیزی باعث شده است که کمپانی او چابک‌تر و زیرک‌تر از رقیب باشد، در پاسخ گفت: این موضوع به سبک مدیریت باز می‌گردد و اینکه خود مدیرعامل مهندس است و نظارتی کامل بر زنجیره تامین، لجستیک و تولید دارد.

خود دییس هم در پست لینکدین خود این نکته را افزوده که خواسته است ایلان ماسک را به عنوان «میهمان غافلگیر‌کننده» به جمع مدیران خود دعوت کند تا به این نکته اشاره کند که فولکس‌واگن نیاز خیلی شدیدی به تصمیم‌گیری سریع و کنار گذاشتن بوروکراسی برای بزرگ‌ترین دگردیسی در فولکس‌واگن دارد. در لینکدین دییس آمده است: خوشحالیم که حتی قوی‌ترین رقیب ما فکر می‌کند که ما می‌توانیم در این دوره گذار موفق شویم به ویژه آنکه این دگردیسی را با تمام قوا پی بگیریم.

دییس همچنین به توانایی بالای تسلا اشاره کرده است که می‌تواند ظرف کمتر از 3 هفته نرم‌افزار خود را از نو بنویسد تا محتاج به ریزتراشه‌ای (microchip) نباشد که در بازار نایاب شده است.

دییس می‌گوید به عنوان رقیب تازه ظهور تسلا، به گفت‌وگو با آن ادامه خواهد داد. اشاره او به این ماجرا است که به زودی تولیدات تسلا در آلمان در شهر گروئنهاید آغاز می‌شود از این رو است که دییس در لینکدین خود نوشته است: «به زودی شما را در گروئنهاید خواهیم دید.»

ماه گذشته هم دییس هشدار داده بود که حضور یک خودروساز برقی آمریکایی در بازار آلمان به تشدید رقابت در میان خودروسازان محلی دامن خواهد زد. تسلا منتظر تایید نهایی ساخت سایت آلمانی تسلا با سرمایه‌گذاری 8/ 5میلیارد یورو معادل 8/ 6 میلیارد دلار است. در عوض خود فولکس‌واگن هم در حال سرمایه‌گذاری برای ساخت 6 کارخانه تولید باتری در اروپا است که تا سال 2030 به نتیجه می‌رسد و همین نشان می‌دهد فولکس‌واگن به‌طور کامل روی صنعت حمل‌ونقل نوین بر پایه خودروهای برقی شرط بسته است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته