تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022


تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022

فصل آینده فرمول یک با 23 مسابقه، رکورد بیشترین تعداد مسابقه در یک فصل را خواهد شکست. اگر تقویم موقتی که برای مسابقات فصل 2022 منتشر شده به همین شکل بماند، شاهد فصلی شلوغ خواهیم بود. افتتاحیه این فصل در بحرین خواهد بوذ و سپس در عربستان، استرالیا و ایتالیا ادامه می‌یابد. پس از ان … The post تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022 appeared first on مجله...

فصل آینده فرمول یک با ۲۳ مسابقه، رکورد بیشترین تعداد مسابقه در یک فصل را خواهد شکست. اگر تقویم موقتی که برای مسابقات فصل ۲۰۲۲ منتشر شده به همین شکل بماند، شاهد فصلی شلوغ خواهیم بود.

تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022

افتتاحیه این فصل در بحرین خواهد بوذ و سپس در عربستان، استرالیا و ایتالیا ادامه می‌یابد. پس از ان گرندپری میامی به عنوان اولین مسابقه از دو مسابقه در ایالات متحده برگزار می‌شود. اسپانیا، موناکو، آدربایجان، کانادا، انگلستان، اتریش، فرانسه و مجارستان هم مسابقات پیش از تعطیلات تابستانی نیم فصل را میزبانی می‌کنند. پس از بازگشت از استراحت، تیم‌ها راهی بلژیک، هلند، ایتالیا، روسیه، سنگاپور، ژاپن، ایالات متحده، مکزیک، برزیل و ابوظبی خواهند شد.

تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022

برخی از گرند پری‌ها نظیر استرالیا، کانادا، سنگاپور و ژاپن، مسابقاتی هستند که برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۹ دوباره به تقویم برمی‌گردند. درحالی‌که مثلاً چین پس از خروج از تقویم به علت شیوع کرونا، بازگشتی نداشته است. قطر نیز به علت میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال، میزبانی فرمول یک را در فصل آینده از دست داده اما به علت قرارداد ۱۰ ساله با فیا، دوباره از فصل ۲۰۲۳ به تقویم برمی‌گردد. سال ۲۰۲۲ آخرین سال مسابقه در سوچی روسیه هم خواهد بود و در سال بعد این مسابقات به سن‌پترزبورگ و پیست ایگورا درایو منتقل خواهد شد.

تقویم مسابقات فرمول یک در سال 2022

در فصل جدید شاهد تغییرات زیادی در خودروها و قوانین برای رقابت‌های نزدیک‌تر خواهیم بود. پیش‌بینی شما از قهرمان این فصل و یا فصل آینده چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟