سامسونگ گلکسی S22 تغییرات بزرگی در بخش صفحه نمایش دارد


سامسونگ گلکسی S22 تغییرات بزرگی در بخش صفحه نمایش دارد

گجت نیوز اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S22 حداقل در بخش صفحه نمایش خود تغییرات بزرگی را در مقایسه با نسل فعلی تجربه خواهد کرد. اگر تصاویری که از قاب محافظ نمایشگر دو گوشی گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس منتشر شده واقعیت داشته باشد، این یعنی گوشی‌های پرچمدار سال 2022 سامسونگ... نوشته سامسونگ گلکسی S22 تغییرات بزرگی در بخش صفحه...

اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S22 حداقل در بخش صفحه نمایش خود تغییرات بزرگی را در مقایسه با نسل فعلی تجربه خواهد کرد.

اگر تصاویری که از قاب محافظ نمایشگر دو گوشی گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس منتشر شده واقعیت داشته باشد، این یعنی گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۲ سامسونگ از نمایشگری استفاده خواهند کرد که قد کوتاه‌تر و ضخامت کمتری دارد و کمی پهن‌تر شده است. Ice Universe، افشاگر مطرح دنیای دیجیتال چند روز پیش توییتی را منتشر کرد که در آن تصاویر قاب‌های محافظ نمایشگر این دو گوشی را به نمایش می‌گذاشت.

تجهیز سامسونگ گلکسی S22 به یک نمایشگر کوتاه‌تر و تپل‌تر

گرچه این دو محافظ نمایشگر از زوایای متفاوتی با محافظ نمایشگر دو گوشی فعلی سری گلکسی اس ۲۱ مقایسه شده بودند، اما به وضوح می‌توانستیم لبه‌های گردتر از نسل قبلی و حاشیه‌های باریک اطراف صفحه را ببینیم. از آنجا که شرکت‌های سازنده لوازم جانبی مثل گلس‌های محافظ نمایشگر زودتر از سایرین به ابعاد و اندازه‌های گوشی‌ها دست پیدا می‌کنند، بررسی محصولات تولید شده آن‌ها راه خوبی برای آشنایی با گوشی‌هایی است که هنوز عرضه نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طراحی گلکسی اس ۲۲ لو رفت؛ کوتاه‌تر،‌باریک‌تر و بدون حاشیه!

برخلاف رویه‌ای که سامسونگ در طراحی نسل جدید گوشی‌هایش پیش گرفته، این تمایل بین تولیدکنندگان وجود دارد که گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر و نسبت تصویر بیشتر را ارائه کنند که باعث قد بلندتر و باریک‌تر شدن گوشی می‌شود تا کاربران راحت‌تر با یک دست بتوانند گوشی را در دست بگیرند. شاید سامسونگ تصور می‌کند که همین نسبت و ابعاد کافیست. نسبت ابعاد نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ ۲۰ به ۹ بود. Ice Universe ادعا می‌کند در نسل جدید این ابعاد ۱۹.۵ به ۹ خواهد بود که باعث کوتاه‌تر و عریض‌تر شدن گوشی می‌شود.

سامسونگ گلکسی S22 تغییرات بزرگی در بخش صفحه نمایش دارد

گوشی‌های خانواده سامسونگ گلکسی S22 در سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود به جای یک دوربین زیر نمایشگر، هر سه گوشی از یک دوربین سلفی درون یک حفره کوچک روی صفحه استفاده کنند. دو مدل معمولی و پلاس از دوربین پشتی اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهند برد که از سنسور ISOCELL GN5 با فوکوس تمام جهت و اندازه پیکسل‌های بزرگ ۱.۰ میکرومتری استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی S22 تغییرات بزرگی در بخش صفحه نمایش دارد

این گوشی‌ها از چیپست ۴ نانومتری Exynus 2200 قدرت خواهند گرفت که ساخت خود سامسونگ است. اما نسخه چینی و آمریکایی این گوشی‌ها مثل نسل‌های گذشته با چیپست ساخت کوالکام (چیپست معرفی نشده اسنپدراگون ۸۹۸) وارد بازار می‌شوند. اگرچه گفته می‌شود برخی از شرکت‌های مخابراتی آمریکایی هم تصمیم گرفته‌اند این گوشی را با چیپست اگزینوس ارائه کنند. البته ممکن است به خاطر مشکلاتی از جمله کمبود جهانی تراشه و تولید، سامسونگ فقط نسخه اروپایی گوشی‌هایش را با چیپست اگزینوس عرضه کند. در حال حاضر سامسونگ دومین شرکت ریختگری بزرگ تراشه در جهان بعد از TSMC است.

دلیلی که باعث شده شرکت‌های مخابراتی آمریکایی مثل ورایزن به استفاده از تراشه اگزینوس تمایل پیدا کنند، تجهیز آن به پردازشگر گرافیکی AMD است. همانطور که احتمالاً می‌دانید AMD سابقه بسیار طولانی در زمینه تولید کارت‌های گرافیک کامپیوتری دارد و حالا برای نخستین بار قرار است تجربیاتش را به دنیای موبایل بیاورد که اگر موفق شود، قطعاً می‌تواند تراشه‌های موبایلی سری Adreno شرکت کوالکام را مقلوب خودش کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدیدی از عملکرد پردازشگر گرافیکی موبایلی AMD منتشر شد

در نهایت باید به ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده ۳،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی سامسونگ گلکسی S22 نسبت به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبل اشاره کرد. مدل پلاس هم به جای یک باتری ۴،۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به یک باتری کوچک‌تر ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود. در این بین فقط گلکسی اس ۲۲ اولترا است که ظرفیت باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در آن، دست نخورده باقی خواهد ماند.

گوشی‌های سری گلکسی S21 اوایل سال جاری میلادی در روز ۱۴ ژانویه معرفی و سپس ۲۹ ژانویه وارد بازار شدند. انتظار می‌رود سامسونگ همین رویه زمان‌بندی را برای نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش در پیش بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟