برگزاری دومین جشنواره ملی عکس ویرا /مهلت ارسال آثار ١٧ آذر


برگزاری دومین جشنواره ملی عکس ویرا /مهلت ارسال آثار ١٧ آذر

تهران- ایرنا - دبیرخانه دائمی جشنواره ملی عکس ویرا با انتشار فراخوان اعلام کرد: دومین دوره این جشنواره با موضوع «صنایع دستی ایران زمین» برگزار و مهلت ارسال آثار ١٧ آذر ١4٠٠ است.

به گزارش عصر دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، دومین جشنواره ملی عکس ویرا با موضوع «صنایع دستی ایران زمین» در دو بخش بزرگسالان (حرفه‌ای و آماتور) و کودک و نوجوان (دانش آموزی) توسط خانه نگرش آگاهانه ویرا (خانه گردشگری ویرا) آبان و آذر ١۴٠٠ برگزار می‌شود.

ثبت نام و ارسال عکس از ۱۷ مهر ماه آغاز شده و تا ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و پذیرفته شدگان اولیه جشنواره هفته اول آذر ماه اعلام می شوند. همچنین آیین اختتام و اعلام نتایج نهایی در پایان آذرماه ۱۴۰۰ برگزار و همزمان کتاب نمایشگاه منتشر می‌شود.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور عشایر ایران، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در برگزاری دومین دوره جشنواره ملی عکس ویرا با خانه نگرش آگاهانه ویرا (خانه گردشگری ویرا) و شورای سیاستگذاری جشنواره همکاری و مشارکت دارند.

در فراخوان دومین جشنواره ملی عکس ویرا آمده است: این جشنواره تلاش دارد با نگاه به اثرگذاری تعاملی گردشگری و صنایع‌دستی بر یکدیگر، علاوه بر گسترش آگاهی عمومی و جلب توجه جوامع مختلف نسبت به میراث ملموس و ناملموس ایران، برای تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع‌دستی ایجاد انگیزه کند.

معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی ایران، معرفی هنرمندان عکاس فعال مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و محیط زیست، تشویق و آموزش تخصصی به منظور افزایش سطح کمی و کیفی عکاسی در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست، از اهداف اصلی دومین جشنواره ملی عکس ویرا عنوان شده است.

عکاسان زیر ١٨ سال در بخش دانش‌آموزی شرکت کنند

در فراخوان دومین جشنواره ملی عکس ویرا با تاکید بر اینکه «همه عکس‌ها باید در داخل مرز جغرافیایی ایران تهیه شده باشد» اعلام شده است: همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای ایرانی و غیر ایرانی در این جشنواره و کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال می‌توانند در «بخش دانش آموزی» جشنواره شرکت کنند.

دبیرخانه جشنواره در این فراخوان اعلام کرده است: به نفرات اول تا سوم بخش بزرگسالان، تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جوایز نقدی و به نفرات اول تا سوم بخش کودک و نوجوان (دانش آموزی) تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جوایز نقدی اهدا می شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی از شرایط و قوانین جشنواره، آشنایی با هیات داوران، ثبت نام و ارسال آثار و جوایز جشنواره می‌توانند به سایت خانه گردشگری ویرا مراجعه کنند.

دبیرخانه دومین جشنواره عکس ویرا، برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره را با توجه به شرایط بهداشتی و وضعیت عمومی کرونا و به دریافت مجوزهای لازم از ستاد ملی مقابله با کرونا منوط کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر