هشت نفر از 9 شهردار کلانشهر انتصاب شده اند


هشت نفر از 9 شهردار کلانشهر انتصاب شده اند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهردار هشت کلانشهر از 9 کلانشهر انتخاب و منصوب شده اند.

آقای مهدی جمالی نژاد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که در مجموع ۵۴ شهر است، حکم شهردار بیش از ۳۰ شهر ابلاغ شده است که در هم اکنون مشغول به کار هستند و درباره چند نفر نیز از مراجع نظارتی ذیصلاح استعلام شده است که تا دو هفته جواب می‌دهند.
وی ادامه داد: تقریبا سه تا چهار شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که هنوز اعضای شورای شهر شهردارشان را معرفی نکرده اند که باید معرفی کنند.


جمالی نژاد گفت: البته برخی از شهر‌ها نیز هستند که شورای شهرشان متاسفانه جلسه رسمی تشکیل نداده و به خاطر اختلافات داخلی که در خودشان دارند نتوانستند شهردار معرفی کنند که نمونه آن کلانشهر کرمانشاه است.
وی گفت: از ۹ کلانشهر خوشبختانه شهردار هشت کلانشهر انتخاب شده اند و مشغول به کار هستند که می‌توان به تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرج و قم اشاره کرد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: در سه تا چهار شهر منتظر هستیم که اعضای شورای شهر برای ما شهرداران منتخب را معرفی کنند.
وی گفت: در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چندین مورد شهردار هم که معرفی کرده بودند شرایط لازم را برای تصدی سمت شهرداری نداشتند یا دستگاه‌های نظارتی صلاحیت آن‌ها را با توجه به شرایط مندرج در آیین نامه احراز نکردند؛ بنابر این جواب منفی به آن شهر‌ها داده شد و باید شهردار دیگری را انتخاب کنند.
جمالی نژاد گفت: همچنین شهردارانی انتخاب شدند، اما به دلیل اینکه نمی‌توانستند خانواده خود را به آن شهر‌ها ببرند، خودشان قبل از صدور حکم انصراف دادند.
وی گفت: در همه شهر‌های، شهرداری‌ها تعیین تکلیف شده اند که بعضی جا‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند و برخی جا‌ها نیز شهرداران انتخاب شده اند و مشکل خاصی نداریم و بقیه شهر‌ها نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط