30 هزار دانش‌آموز قمی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را ترویج می‌کنند


30 هزار دانش‌آموز قمی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را ترویج می‌کنند

قم - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم از برنامه‌ریزی این اداره‌کل برای جذب 30 هزار همیار طبیعت از میان دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این تعداد از دانش‌آموزان در محافظت از منابع طبیعی گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین آموزش و پرورش قم به‌ منظور افزایش تعامل‌های ۲ جانبه برگزار شد.

حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، با تاکید بر اینکه این استان می‌تواند در زمینه جذب مروج و همیار دانش‌آموزی طبیعت پیشتاز باشد، بیان داشت: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مختلف بتوانیم جمعیت همیاران را افزایش دهیم.

همچنین ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز خاطرنشان کرد: در طرح همیار پلیس ۹۰ هزار دانش‌آموز را در استان عضو کردیم و با توجه به ظرفیت منابع طبیعی می‌توانیم در طرح همیاران طبیعت نیز بیش از ۳۰ هزار تَن را پوشش دهیم.

در پایان این نشست، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با تاکید بر نقش و اهمیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بیان کرد: امیدواریم با گسترش آموزش‌ها بتوانیم به شیوه مطلوب از ظرفیت دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

بر اساس مباحث مطرح شده در این نشست، تا یک ماه آینده تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشته می‌شود که از جمله مفاد این تفاهم‌نامه کاشت نهال در اردوگاه‌های آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان در اردوهای پرورشی، استفاده از شبکه آموزش دانش آموزان در راستای فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و همچنین افزایش جمعیت همیاران طبیعت از میان دانش‌آموزان است.

۱۶۷ اصله چوب قاچاق در قم کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: در پی عملیات‌های گشت و مراقبت و سرکشی از کارگاه‌های چوب بُری استان، ۱۶۷ اصله چوب توسکا کشف و ضبط شد.

سرهنگ عباس زینی وند افزود: چوب‌های کشف شده با ۶ دستگاه نیسان به اداره کل منتقل شد تا در نهایت اقدام‌های قضایی صورت گیرد.

فرمانده حفاظت منابع طبیعی قم در ادامه از شهروندان خواست هرگونه تخریب، تصرف و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت