مهمترین دغدغه های ما مباحث فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد است


مهمترین دغدغه های ما مباحث فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد است

سردار محمد با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما مباحث فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد است گفت: هر اقدامی که می خواهد در مناطق آزاد انجام شود باید به طور حتم یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، ضمن اینکه نباید مشکلی را برای مردم بومی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار سعید محمد» در دومین روز از سفر خود به منطقه آزاد اروند، در حاشیه بازدید از گیت های ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر و مناطق مختلف این دو شهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از دستگاه ها منافع خودشان را برداشت می کنند اما هزینه هایش را انجام نمی دهند، اینکه در مناطق آزاد به خصوص اروند مشکلات آب و فاضلاب و برق و بسیاری از این مسائل وجود دارد برای آن است که ادارات مربوطه عوارض و تعرفه هایشان را می گیرند اما آنجا که پای خدمات رسانی به منطقه است خودشان را کنار می کشند و می گویند منطقه بایستی کار انجام دهد.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افزود: اگر کل کار اعم از هزینه ها و درآمدها را به ما بسپارند به عنوان متولی کارها را از پیش می بریم، اما شکل موجود حالت خوبی نیست و مناطق آزاد بایستی به ریل خودشان بازگردند و اختیارات کامل و کافی برای مدیرمنطقه ایجاد شود تا مدیریت به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: صحبتی که در دو جلسه پیاپی یکی در فراکسیون مناطق آزاد و دیگری هم در کمیسیون اقتصادی داشتیم قرار شد تا لایحه ای را به مجلس ارائه کنیم که با همکاری نمایندگان تنظیم آن را آغاز کردیم و در نخستین فرصت برای تصویب به دولت می فرستیم و بعد به مجلس تقدیم می شود.

محمد با بیان اینکه امروز به دلیل عدم تمرکز، در مدیریت مشکلات زیادی داریم اضافه کرد: مثلا مالیات ارزش افزوده و یا مالیات بر درآمد در مناطق آزاد با یک قانون خلق الساعه لغو می شود که می بایست به قوانین پایبند باشیم و در قانون آن روزنه ها را ببنیدم تا دستگاه ها نتوانند تخلف و تخطی کنند.

وی یکی از مهمترین دغدغه های خود را مباحث فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد عنوان کرد و ادامه داد: هر اقدامی که می خواهد در مناطق آزاد انجام شود باید به طور حتم یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، ضمن اینکه نباید مشکلی را برای مردم بومی ایجاد کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: ما باید شاهد ارتقای فرهنگ و مسائل اجتماعی و رفاهیات مردم بومی باشیم؛ تمامی موارد در دستور کار قرار دارد و هم در ستاد شورای عالی و هم در مناطق به طور جدی پیگیری می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این قول را می دهیم تا آنچه که در توان داریم و با بهره گیری از تمام ظرفیت هایمان و ایجاد انسجام در میان دستگاه های مرتبط با اداره مناطق به خصوص اروند شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنیم و هیچ فرقی میان آبادان و خرمشهر وجود ندارد و تلاشمان برای آبادانی هر دو شهر و روستاهای موجود در محدوده منطقه آزاد اروند خواهد بود.

سردار محمد از وجود امکان برای ایجاد بنکرینگ در دهانه اروند رود با هدف خدمات رسانی به شناورها و ایفای نقش بارانداز برای کشتی های با آبخور بالا خبر داد و ابراز کرد: یکی از بهترین نقاط برای این موضوع دهانه اروند رود است که در آنجا اگر امکان الحاق بخشی در منطقه آزاد وجود داشته باشد می تواند در موضوع خدمات رسانی به شناورها و باراندازی برای کشتی ها با آبخور بالا کمک شایانی کند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر آبخور کشتی ها در اروند رود به سبب عدم لایروبی بسیار کم است و قول خاصی در این مورد داده نمی شود چون منطقه آزاد تنها تصمیم گیرنده در این موضوع نیست اما با کمک نمایندگان می توانیم فضاهایی را در مجلس رقم بزنیم و به انجامشان کمک کنیم.

مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد کشور با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا مواردی که می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند را از طریق مناطق آزاد در دست پیگیری قرار دهیم عنوان کرد: احداث بانک ارزی و آبشور در مناطق آزاد در دست پیگیری است و دولت هم در این باره نظر مثبت دارد، مذاکراتی هم با برخی افراد انجام شده و لذا این موضوع می تواند به مناطق و اقتصاد ارزی کشور کمک شایانی کند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !