500 تن آرد ترمیمی به آذربایجان غربی تخصیص یافت


500 تن آرد ترمیمی به آذربایجان غربی تخصیص یافت

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 500 تن آرد ترمیمی به نانوایان این استان متناسب با جمعیت و نانوایی های مستقر و فعال هر منطقه تخصیص یافته است.

غلامرضا بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:. سهمیه آرد نانوایان در این استان متناسب با پراکندگی واحدهای پخت نان و سرانه تعیین شده تأمین می شود و میانگین سرانه آرد مصرفی ماهانه برای هرنفر حدود ۹.۵ کیلوگرم در ماه است.

وی اضافه کرد: نانوایان باید مطابق قانون نظام صنفی آرد دریافتی را در همان شهرستان و یا بخش پخت و توزیع کنند و این واحدها حق فروش آرد را ندارند و ملزم به پخت سهمیه تحویلی هستند؛ باید در زمان مشخص شده از سوی اتحادیه های نانوایی اقدام به پخت و در زمان مقرر به کار خود پایان دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افزایش قیمت نان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان این استان که متشکل از ادارات و اتحادیه های استانی و معاون استاندار مصوب و جهت اجرا به اتحادیه های نانوایان و جهت نظارت بر رعایت قیمت های مصوب به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت ابلاغ می شود/

بابایی افزود: در آذربایجان غربی چهار هزار و ۸۴۲ واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند که آرد مورد نیاز این واحدها به ۲ روش یارانه ای یک و یارانه ای ۲ تأمین و توزیع می شود و سرانه آرد مصرفی حسب نیاز مناطق مختلف در استان متفاوت است.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده در خصوص نان در سطح این استان اظهار داشت: در نیمه اول امسال، ۱۶ هزار و ۵۳ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان انجام شده و یک هزار و ۸۵۸ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، مشکل نان دوباره در آذربایجان غربی ایجاد شده و طی روزهای اخیر شاهد ایجاد صف های طولانی نان در استان به ویژه شهر ارومیه هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو